En til! Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Kan det ha noen uheldige virkninger eller er det vanlig å drikke dette når man er ved termin? Noen som har prøvd?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 Både leger og jordmødre fraråder dette på det sterkeste! Hvor kommer denne utålmodigheten fra? Babyen trenger de dagene den kan få i magen... Man er jo så ekstremt nøye med å spise riktig, ikke røyke, ikke drikke alkohol og leve sunnest mulig FOR BABYENS SKYLD i hele svangerskapet, men når man kommer til de siste dagene/ukene, tar man sjanser med babyens helse ved å gjøre ting for å sette igang fødselen før babyen egentlig er klar for det... Blir oppgitt over sånn dobbeltmoral.
UngVoksen-over termin Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Hei på deg! Jeg brukte det ved min andre fødsel. Akkurat på termin. Men jeg vil ikke anbefale det. Fikk veldig mageknip, og så kan man få styrtfødsel - og rakne veldig. Dessuten vet man jo ikke om babyen er 100% frisk før den kommer ut - eller om den har navlestrengen rundt halsen og slikt.. Da er det dumt å skynde den ut... Spesiellt om det er første gang!! Babyen kommer når den er klar!! Masse lykke til til deg!
En til! Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. desember 2007 Takk for tips, UngVoksen. Hadde ikke tenkt å prøve det uten å ha konferert med lege, og har nå googlet det og funnet at det virker på noen mens andre fraråder det... Var ikke meningen å vekke slike reaksjoner som hos hun anonyme over her, hun ble jo sint, det var jo bare et spørsmål fordi jeg har sett at enkelte har chattet om det her... :-) Sitter ikke med flasken foran meg akkurat, he he... Lykke til til deg óg, UngVoksen, og ha en fin førsjuls-fredag! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå