Gå til innhold

Fra ordinær legetime til ekstra ultralyd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

I dag var jeg på vanlig svangerskapskontroll hos legen min.

Hun ble litt bekymret, fordi hun fant ut at SF-målet ikke hadde endret seg siden siste kontroll (for 4 uker siden)

Men, hun var veldig usikker, om hun hadde målt riktig.

Så, hun tok en tlf til sykehuset - og jeg fikk komme inn med en gang.

Etter legetimen, ringte jeg kaill'n og fikk ham til å møte meg. Ble vel litt betenkt han også..

På vei til sykehuset, raste mange tanker gjennom hodet mitt.

Fikk heldigvis komme inn ganske raskt - og lillemann ble målt opp og ned i mente.

Jordmor tok også et SF-mål og fant ut at legen hadde målt heeeelt feil.

Alt er normalt i forhold til kurven - og jeg ble så utrolig lettet over denne beskjeden.

Har nå bare 23 dager igjen til termin - så nå skal jeg bare kose meg og pusle og forberede til jul og baby.

Ha en riktig fin dag, alle sammen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt av det samme opplevde/opplever jeg. Sf-målet mitt har nesten ikke økt siste ukene (men kiloene har plutselig kommet). Legen min har sendt henvisning til sykehuset, så jeg venter i skrivende stund på innkallelse til ny ultralyd, der de skal måle lillegull. Jeg regner med de sjekker morkaka og navlestrengen etc også for sikkerthetsskyld. Legen min sa at det nok var ingenting å bekymre seg for, men bedre å bli sjekket en gang for mye enn en gang for lite.

Jeg er veldig glad for at legen min tar saken seriøst, selv om det ikke er lenge til termin. (Jeg har to dager mindre enn deg ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...