BabyV Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 For 2,5 mnd siden så fikk jeg en herlig jente med haste-ks. Under svangerskapet så la jeg på meg 30 kg, og i løpet av den første mnd så gikk jeg ned 18 av dem. Så jeg hadde en del vann i kroppen. Resterende 12 kg er prisen jeg har måttet betale for at jeg sluttet å røyke og det er greit. De kiloene skal jeg tidsnok få trent bort og dem plager meg ikke. Men det som plager meg er: 1) Siden jeg gikk opp så mange kilo så har jeg en enorm henge-mave som ikke er noenting. Det er bare hud som henger der. Jeg har overhodet ingen sjans til å komme meg inn i noen vanlige bukser på grunn av magen. Var å prøvde noen bukser og jeg er tydelig str 40 over lårene, men for å få knappen igjen så må jeg opp i str 44/46! Og en bukse som er 2-3 str for stor er ikke pent på. Har også prøvd skjørt, men det er samme problem der og da henger ikke skjørtene noen pent på. En annen ting er jo at magen blir tydelig "delt i to" siden det er ingen motstand der. Så det ender med at det eneste jeg kan bruke er gravidklær og noen joggebukser og jeg må innrømme at det er jeg litt lei av. Synes ikke gravidklærne sitter noe bra på heller, men har jo ingen alternativ. 2) Jeg pådro meg også en hel haug med strekkmerker. Magen ser skikkelig skrukkete ut, mens på nederste del av rygg, rompe, lår og øverste del av legg er det masse illrøde merker. Skjønner at disse ikke blir å forsvinne, men blir det noen gang "bedre". Og all maset om det ikke var verdt det når jeg holder dattra mi i armene er jeg drittlei av å høre. Jeg mistrives skikkelig med kroppen min, skjønner ikke hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom sommeren hvis ikke hengemagen og strekkmerkene er blitt "bedre" til da. Jeg og gubben vurderer å reise til Italia i en mnd, men det er bare å glemme. Jeg skal holde meg i kalde nord sånn at jeg kan ha masse klær på meg. Noen av dere som har hatt det på samme måte og kan trøste meg med at det faktisk blir bedre? Eller blir det kanskje ikke bedre? Vurderer å få gjennomført en mage-oppstrammings-operasjon. Vet heller ikke om det er mulig å få redusert eller fjernet strekkmerkene?! Uff, trodde jeg hadde vent meg til tanken om at kroppen er endret, men tydeligvis ikke. Har vært litt lite søvn på meg i det siste og merker at negative tanker ikke er langt unna da....
BettyBoob Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 uff, kjipt! ei venninne av meg har en gutt på 12 år nå og har fremdeles en stor pølse med strekkmerke hud hengende rundt magen. hun har ikke hatt på seg bikini siden før hun fikk barn..og det skjønner jeg. strekkmerkene blir aldri borte, men blir lyse i fargen. når huden har strekt seg så mye er det liten sjangs for at det trekker seg helt sammen igjen. nå er ikke jeg noen ekspert - men for de fleste med dette problemet er det kun mageplastikk som kan rette opp problemene dine sånn noenlunde... du har jo fortsatt noen kilo du kan gå ned - men selv om fett på magen blir borte, blir den ikke nødvendigvis strammere, altså kommer det fortsatt til å være mye løs hud. Her har jo gener noe å si også da, og hvor mye kollagen du har i huden. lykke til, håper ting bedrer seg for deg
tvilling73, 05/07 Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Gratulerer med jenta :-) Kanskje ikke skikkelig svar men synspunkt fra mi sida: Jeg fikk også en jente for 2 mnd siden. Og ei jente for 23 mnd siden.. Jeg la på meg 22 kg med førstemann.Gikk ned 15 kg på ett halvt år da. Så la jeg på meg 2 kg FØR jeg ble gravid med nr 2. Denne gangen la jeg på meg 18 kg. Ergo hadde jeg 18+2+7(fra forrige) =27 kg. Av dette har jeg nå tatt av 15 kg på 2 mnd. Jeg har ett ønske om å gå ned 18-20 kg til. Jeg har også en mage som det ikke frister med bikini, noen svære lår og litt her og der. For å redusere på dette har jeg blitt svært streng mot meg selv. Jeg er sjokoman, isoman og brusoman. Jeg har kutta ALL sjokolade (rører det aldri), brus (har drukke 3 glass etter fødsel men hun reagerer heldigvis så da er jeg fri den også), is kun til selskaper. Jeg ser store forskjell på både lår og sideflesk.. Hadde aldri trodd det siste der skulle forsvinne. Drikker mye vann. Evnt juice. Strekkmerkene fikk jeg på overtid med førstemann. De er ikke noe fine, men de er jo ikke farge på lenger, de er mer som streker i huden.. Jeg vil heller ha vekk magen og driter i strekkmerkene! Sånn er det når en legger på seg for mye og går over tida har jeg tenkt. For mye snop for min del. En annen ting som kom fram i lyset etter to tunge kg-messige svangerskap var den nye folkesykdommen gonartrose.. Skulle gjerne byttet alle strekkmerkene dine mot den. Kne slitasje. Den er kommet for å bli og den gir meg vonde knær som jeg driver og trener hver bidige kveld. 30 min sykling og 25 min utstrekning - hver kveld.. Du må se positivt på det, du har mann og barn og fine strekkmerker :-) Jeg har mann og barn, strekkmerker og kneproblemer. En må bare ta med seg det en får tildelt på veien sa ei til meg. Og strekkmerkene avtar men forsvinner aldri. De e ett bevis på at du har gjort noe stort :-) Har også tenkt mange negative tanker, men måtte bare skyve de vekk og gleda meg over to friske fine jenter og en kjekk mann. Det gjelde å mane seg over på det positive! Håper det ordner seg for det du bestemmer deg for. Men det tar 1-3 år før kroppen er i normal gjenge etter fødsel..
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Etter å ha fått jr for snart 4 år siden fikk jeg en mage som høres omtrent ut som din. Fettet har jeg jo trent bort, men skinnet og de skrukkete strekkmerkene går ikke bort. Jeg har derfor spart opp penger for å ta full bukplastikk nå etter at vi har fått nr 2 (og sistemann) Jeg skal selvfølgelig prøve å søke om å få det dekket, men om det ikke går betaler jeg selv. Så mye er min selvfølelse verdt - og det betyr så utrolig mye....
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #5 Skrevet 14. desember 2007 Du kan søke om å få dekket bukplastikk. Snakk med legen din=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå