Adalis Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Barnehagen vår er super, men.... De har foreldrekaffe en gang i måneden, det er med kaker, saft og kaffe/te. Det varer hele hentetiden, så allet ar seg en kake og kaffe når de henter, ingen samling eller noe. Men, fikk plutselig høre på sist foreldrekaffe at "hun klarte ikke vente lenger, så hun fikk kakebit nå isted". Da viser det seg at ungene ikke får kake eller saft før foreldrene deres kommer. Dette gjelder da alle, fra ettåringer og opp. Mange foreldre sitter en halvtimes tid, og da går barna til disse rundt med kake og de andre får ingenting. Det jeg synes er værst er at jeg ikke har visste dette. Hatt vesla i barnehagen ett år, og vi har bare dratt for å hente ett kvarter tidligere når det er foreldrekaffe. Ikke ante jeg at hun måtte sitte og se de andre spise kake fordi vi var sene!! Synes dere dette er rettferdig???? Jeg skal innrømme at det skurrer inni meg pga dette...
*Lissi* Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Slik er det i barnehagen til mini også. Har ikke foreldrekaffe så ofte som dere. Så de gangene det er så kommer jeg tidlig.
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 jeg synes det var dumt, fordi da føler hun seg uten for. selv om foreldrene er sent ute betyr jo ikke det at barna ikke kan få et kake stykke når de andre får. Synes du kan foreslå dette på neste foreldre møte: når det er foreldre kaffe kan dere ikke da samle barna slik at alle kan sette seg ned og få et kake stykke? og at ikke barna føler seg uten for. om alle foreldrene kommer på likt og en eller to er sene så kan jo de barna også få et kakestykke....
Mrs. X Skrevet 14. desember 2007 #5 Skrevet 14. desember 2007 Jeg er ped leder på en småbarns avd og når vi har foreldrekaffe får alle barn som vil sitte ved bordet å spise og drikke, selv om foreldrene ikke har kommet. Skjønner ikke hvorfor de ikke kan det? Er jo ikke alle foreldre som har mulighet til å komme hver gang heller....
Adalis Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2007 Ja, tenkte på det. Men neste foreldremøte er i mai... Får vel bare prøve å komme tidlig frem til det da. Syns egentlig det er rart ingen av de andre har reagert på det. Får høre om de kan samle barna som du sier,gi de kake og saft, og så får vi foreldrene spise når vi kommer. Det ble fortalt om hvor flott det var med foreldrekaffe på forrige foreldremøte (før jeg visste om dette), siden da barna fikk sitte sammen med foreldrene sine i barnehagen, og den viktige barn-voksen kontakten. Men jeg synes det blir feil likevel, da vil jeg heller unngå foreldrekaffe jeg altså!
Adalis Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. desember 2007 Nei, men alle kommer jo som regel for å hente, tidspunktet er fritt, så de fleste bare setter seg ned da de henter uansett. Første blir hentet rundt to, og siste litt over fire... Blir lenge å vente for det siste barnet da.
Arb.ledig husmor Skrevet 14. desember 2007 #8 Skrevet 14. desember 2007 Jeg har jobbet i bhg og vi var som oftest ute på slutten av dagen... Så når vi hadde foreldrekaffe tok foreldrene med seg barna inn og koste seg, og de andre barna ventet ute på foreldrene sine til dem kom. Men når vi ikke var ute, fikk alle komme inn og være med å kose seg. Det er jo ikke alltid alle foreldrene klarer å komme til kaffen er ferdig, og da bør jo alle ungene få smake. Blir feil at 10 barn skal få, mens de 2 barna som ble hentet ved stengetid ikke skal få noen ting...
___ Skrevet 14. desember 2007 #9 Skrevet 14. desember 2007 Hva er egentlig poenget med foreldrekaffe hvis ikke alle er der på en gang?
Adalis Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 14. desember 2007 Poenget var visst at vi foreldrene skulle få en pust i bakken innimellom sammen med barna våre.... Ikke spør meg hva de mente med det...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå