Gå til innhold

hjelp 6 mnd gutt nekter fastføde....

Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han nekter fast føde har prøvd masse men uten lykke, han vil liksom ikke han brekker seg og vrir seg unna. noen ganger vil han har grønnsakspurè mens neste dag vil han ikke ha den.. han våkner oftere på natten og nattesøvn er viktig. noen som har noen råd?? Grøt nekter han..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet åsn du har det. Snuppa her på 7,5mnd er likedan. Vi begynte med brød - og det er ho kjempe glad i :-) Prøv det:-) Lykke til!

Skrevet

oy gikk dere rett over til brød ja. hva har du på det da?? leverpostei??

Skrevet

Leverpostei er favoritten. Ellers bruker vi smøroster. Vi har funnet ut at snuppa "lider" av skjefobi.........Hu nekter å spise når det blir servert på skje, enten den er av plast, metall, silikon......Slitsomt, vettu. Her i huset er derfor kosteb lite variert syns jeg. Begynte med velling i går, det likte hu :-) For det får ho jo på flaske ;-)

Skrevet

åhh jeg har det helt likt! Nå har jeg prøvd i en mnd, hver dag (med litt pauser) med alt jeg kan komme på. Fruktmoser, grønnsaker, middager, grøter osv. Ingenting vil han ha. Våkner oftere og oftere på nettene for mat. Er helt motløs. Har prøvd skive, men nei takk til det også :-( Alle råd sier "vær tålmodig" , men skjønner ikke hvordan jeg skal få ham til å spise noen gang rett å slett....Fikk i ham litt mat i form av grøt (Hipp sin eple/pære smak) men så ble han så hard i magen. Så nå vil han ikke ha det lenger.....

Skrevet

Du er nok ikke alene om å slite med å inrodusere fast føde. Her var det ingen suksess før vi prøvde havregrøt med banan og aprikos. Og bananmos alene.

Det er lov å prøve forskjellige ting, forskjellig middagsmat, forskjellig grøt, brød, fruktmoser, grønnsaksmoser osv. Til slutt finner du noe han liker. Men ikke gi opp etter å ha prøvd en gang med alt, de trenger litt tid på å bli vant til smaken.

Lykke til!

Skrevet

Og sviskemor eller sviskeavkok (det vannet du koker sviskene i) er supert for treg mage. Vi gir litt av det på tom mage, og da bæsjer han i løpet av dagen.

Skrevet

det eneste av sånne deserter er raspet eple. eller sutte på en liten bit. men banan vil han ikke ha. svisker likker ha heller ikke han bare grøsser og brekker sge

får vel bare prøve og prøve da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...