Gå til innhold

Hjelp, hvordan løser jeg dette....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et hus i nærheten her har blitt pynta skikkelig opp til jul. Med DEN belysningen, nissepynt på veggen etc. Det blinker i alle retninger...

Slik er det huset hver jul, og jeg ler godt hvert år. Jeg har diskutert med gud og hver mann om hva jeg synes om slik julepynt. Jeg liker ikke lys hengende på huset i det hele tatt. Jeg synes det er ok med lys på et beskjedent tre ute i hagen. Der går grensa.

Vel... så er saken den at for noen dager siden kom treåringen min til meg og lurte på når vi skal pynte huset vårt (!!!!) Jeg sa vi bare skulle ha lys på treet ute. Han ble kjempeskuffet, og begynte å gråte sårt. Da min eldste gutt på fem kom springende for å høre hva det var, ble han også kjempeskuffet av svaret. Nå er de fortsatt veldig skuffet, og maser hele tiden om at vi også må jo ha et fint julehus...

Jeg vil ikke ha huset mitt pyntet i det hele tatt :-( ...men jeg vil ho heller ikke ha to skuffa gullunger.

Dersom jeg pynter med noe så lite som ei lysrad på trappegelenderet, vil jo alle mine diskusjonspartnere kommentere, og le....

Hva gjør jeg nå???

Hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Handle inn masse bling-bling lys ting i alle variante rog la de dekoere rommene sine?

Skrevet

Vil du glede barna dine eller skuffe dem fordi du er redd for at noen skal kommentere det og le?

Hallo.. Hva skader vel med lys rundt døra??

Skrevet

Finn en mellomvei. Hva om dere pynter opp noen busker. Dersom folk synes det er rart skjønner de at det er for ungenes skyld. Eller hvis det er viktig for deg si at slik pynter ikke vi, men vi kan pynte litt ekstra inne.

Skrevet

Så valget er null lys ute og skuffa gullunger, eller noe så lite som ei lysrand på trappegelenderet og lattermilde diskusjonspartnere?

Jeg hadde nok gått for lattermilde diskusjonspartnere!

Gjør man ikke alt for sine barn da, hehe? :)

Skrevet

Kan ikkje kjøpe noe guttene kan ha i vinduet på rommet sitt da? Finnes jo masse i lys man kan ha, og da kan det jo ses utenfra også...

Da er det jo for guttene du pynter, ikke deg selv... Så om naboene sier noe, kan du jo bare si at det var guttene som ville ha det slik... hehe

Skrevet

Bit i det sure eplet og la ungene få pynte vinduet på rommet sitt med farga lys. Jula er jo for ungene ikkje sant =)

Hehe, men forstår deg godt. Eg likte heller ikkje slik pynt før. I dei siste åra har eg derimot begynt å like litt julelyspynt. Ikkje slik alle vindu og karmer, men me har litt lys på balkongen, eit juletre ute, og to vinduer på kontoret (ikkje i stua). Eg har blitt mobba for desse gitt, for eg var ein ivrig julelysmobbar.

Skrevet

Der sa dere noe ja... de kan pynte vinduet de har på rommet sitt. Heldigvis deler de rom enda, så da blir det jo bare ett pynta vindu.

Jeg kan ikke no for det, men jeg synes det blir fantete med bliinkende lys og sånn utvendig. ;-)

Skrevet

Jeg også syns det er ufattelig harry med julelys ute (til nød på et lite tre), og tror ikke jeg ville gitt etter...

Har dere snø? Da kan dere jo lage snølykter, og tenne levende lys inni? Hvis dere ikke har snø, kan du lage lykter av syltetøyglass som dere pynter med glitterlim e.l og lager et slags oppheng av ståltråd, så kan dere henge de i trærne ute med telys i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...