Gå til innhold

Avvisning fra sykehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist gang jeg født ble jeg avvist på Ullevål og måtte føde i Bærum. Denne gangen har jeg søkt på å få føde på Bærum (ikke fordi jeg var fornøyd, men fordi vi flytter fra Oslo). Det å bli avvist i fødsel var ganske traumatisk, ikke der og da, men i ettertid har jeg tenkt mye på det. Så det jeg lurer på er om noen har hørt om noen som har blitt avvist fra Bærum og måtte føde andre steder??? For vi har fått informasjon fra Bærum sykehus at det faktisk kan skjer (der også). Dette gjør meg både fortvilet og forbannet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan risikere det på alle sykehus. Jeg fikk og brev om det fra riksen, og jeg har fått fødeplass der på medisinsk grunnlag. Det kommer jo an på hvor mange som føder samtidig som deg. De gjør det for at du skal få en god oppfølging under fødselen, og slippe å ligge på gangen og føde.

Jeg og syns det er en grusom tanke og bli avvist når jeg kommer der på det mest sårbare. Men bare tenk hvor fælt det må være og ligge på en overfylt fødeavdeling der de ikke har tid til deg! Det tror jeg kanskje jeg ville syns hadde vært ennå mer grusomt.

Skrevet

Jeg forstår alt det der. Jeg har jo blitt avvist selv, og selv etter å ha vært inne til sjekk (en liten stund før fødselen) en gang på Ullevål! Det jeg lurer på er om noen har hørt om noen som har blitt avvist på Bærum! Jeg vet at man kan bli avvist uansett. Men jeg kjenner mange som har født på A-hus, for eksempel, ingen jeg vet om har blitt avvist derfra. Har hørt om mange som har blitt avvist fra Ullevål, men aldri noen som har blitt avvist fra Riksen.

Skrevet

Hei.. Hva er grunnen til att noen blir avvist fra sykehus?? Synes det hørest rart ut,jeg da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...