Gå til innhold

Har vi råd til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg er veldig usikker på om vi har råd til barn.. Har veldig lyst på men..

Dere som har barn, tror dere vi har råd til å få barn?

Jeg har utbetalt 17500,- i mnd og har 12500,- i faste utgifter.

Sambo (student) har utbetalt ca 11000,- i mnd og har 8-9000,- i faste utgifter.

Jeg har igjen ca 5000 igjen etter regninger har blitt betalt, og min sambo har bare et par tusen..

Syns det er vanskelig å regne på, da jeg ikke ANER hva et barn koster og sånn... Hva tenker dere?

TAkk for svar....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ingen inntekt da jeg ble gravid (uplanlagt) og han var i fast jobb. Vi klarte å få det til å gå rundt, og etter at "permisjonen"min var over, så fikk jeg meg jobb, så da bedret økonomien seg betraktelig. Det vil nok gå bra for deres del, dere har jo inntekt begge to.

Skrevet

Hvor lenge har han igjen av studiene da? Kanskje dere burde vente?

Et barn koster jo ikke all verden, iallefall ikke de første årene.

Men barnet må ha bleier å klær, å dessuten kommer jo barnehageutifter etter permisjonen, og det koster 2500 for en fullplass...

Om dere har råd, er det vell bare dere som kan vurdere, opp i mot deres behov, forbruk osv...

Men det er iallefall superkjipt å ha dårlig råd, ikke ha råd til å kjøpe nye vintersko, regnklær osv...

Skrevet

Han har igjen 2,5 år:(

Har lyst til at vi skal ha råd til å kose oss litt når babyen kommer, og ikke måtte snu på hver eneste krone...

Men har veldig lyst på barn nå... men det er kanskje best å vente noen år... :/

Skrevet

Du får litt i barnetrygd, men så kommer utgiftene til bhg når barnet blir 1 år... Det er mye penger.

Selv om dere har mulighet til å arve klær fra andre osv, så ville jeg ventet til begge hadde "normal" inntekt. Dårlig råd kan gå på bekostning av forholdet til slutt. Ikke gøy.

Skrevet

Får man ikke kontantstøtte når barnet er et år også da? Det dekker jo barnehage eller dagmamma.

Skrevet

Kontantstøtten faller bort når man har full barnehageplass (og reduseres dersom man har delt plass), så akkurat det stemmer ikke helt.

Skrevet

Kontatstøtte er et tilbud til de som velger å være hjemme med barn, begynner barnet i barnehage bortfaller kontantstøtten.

Skrevet

Har dere så mye som 21000 i faste utgifter? Det er mer enn oss som eier stor leilighet, ny bil og 600 i studielån! Så lenge jeg var student hadde vi endel mindre utgifter (les gammel bil, veldig uoppussa leilighet, kun 1 studielån etc). Jeg ville satt meg ned å sett litt på hva dere har av utgifter... Uansett om dere blir prøvere eller ikke.

Det kan jo ta litt tid før dere blir gravide. hvis dere f.eks. bruker 6mnd som prøvere, 9 mnd svangerskap + 1 år i permisjon på deg er han nesten ferdig med skole før ungen ev. skal i barnehage ;-)

Lykke til med valget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...