Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Lillegutt sliter sånn med sövnen. Han er 4 mnd og har aldri värt sovedyr for å si det slik! Max sovetid på dagen er ca 2 timer og er oppe 4-5 ganger om natta for mat.. Det tar såååå lang tid för han sovner, på kvelden kan det ta opptil 2 timer..sutrer i senga og mister smokken 1000 ganger..Vi har prövd ALLE smokktyper, prövd å kutte den ut men han VIL ha den, bare at han mister den så ofte.. Det er så fort gjort å gå over fra trött til overtrött..har prövd å legge han tidligere og senere, kutte ut duppen han har i 17 tida men ingen endring..Legger seg i 19 tida. Hvis han först sovner greit så våkner han etter en halvtime og da er det på`n igjen, må inn titt og ofte og han sutrer enormt.. Sjekker om det er for varmt, for kaldt, alt jeg kommer på, men lite hjelper.. Når han er trött så har han hendene mye oppi ansiktet og da mister han smokken enda oftere.. Når han har sovnet , de gangene han våkner for mat så sovner han relativt greit etterpå..men han våkner på morgenkvisten i 6-7 tida og da kan han väre vanskelig å få til å sovne selv om han virker trött. På dagtid er det oxo en kamp å få han til å sovne..han er kjempetrött men så urolig å så vanskelig å få til å sove..Når vi er ute og triller sovner han lett men våkner med en gang vi kommer hjem..kan ikke trille i timesvis heller.. Jeg ammer, og vi har begynt med litt tynn gröt...håper at det vil hjelpe på nattesövnen, han har alltid krevd mye mat, veier nesten 9 kg.. Men jeg er så sliten! Lite hjelp å få fra mannen min..Jeg sliter i tillegg med nakke/rygg plager som har forverret seg en del i det siste..Har ikke sovet mye på de 4 mnd..og det begynner å ta på.. Vet ikke hva mer jeg kan gjöre for gutten min..jeg ser at han er stuptrött men tar timer å få han til å sovne.. Föler at jeg har prövd alt..er så utmattet at jeg har 0 energi..spes på kveldene..det er så vanskelig å "treffe på" det tidspunktet för han blir OVERTRÖTT og legge han...det tar sekunder för han skifter fra trött til overtrött.. Ellers er han en glad gutt som smiler mye, er aktiv og nysgjerrig..elsker han overalt... Litt syting fra en sliten mamma på en fredag...tar gjerne imot tips/erfaringer som kan gjöre dette her bedre....
Suturtang Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 har du prøvd sugleklut?Det hjelper oss litt...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Har prövd å gi en tynn klut men han vil ikke han den..lagt den litt inntil ansiktet men han virker ikke interessert... HI
Mammapudding Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Jeg har i en periode nå hatt problemer med å få Leah til å sove på dagtid, det eneste som hjelper er hvis jeg sitter ved siden av henne og holder handa mi inntil kinnet hennes sånn at tommeln min ligger forsiktig oppå nesen hennes, hun vrir seg og sutrer og mister smokken noen ganger, men jeg bare holder handa der så pass lett at hun kan vri seg som hun ønsker, etter kort stund roer hun seg og ligger å koser med handa mi før hun sovner..da fjerner jeg handa forsiktig. Er jo ikke sikkert det funker for deg da, men regner med du er villig til å prøve det meste:) Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå