Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Lillemann på 4 mnd har nå begynt å våkne tidligere og tidligere igjen på natta. Før sov han fra 20.00 til rundt halv fem-fem, nå våkner han i to-halv tre tiden igjen.... Han får et par tette måltid før sengetid for å "spise seg opp". Har snakket litt med helsesøster,men føler at jeg får litt tvetydige svar.... Kanskje bare meg som er usikker førstegangsmamma.... Vet jo at anbefalingene sier fullamming til ca 6 mnd alder. Når begynte dere med velling/tynn grøt?
*Rutletutt* Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Har akkurat begynt med litt tynn grøt/velling - smaksprøver. Hun er 4,5 mnd. Håper etterhert det kan gjøre at hun ikke våkner annenhver time på natten for å få pupp...
Brenda med 2 ute Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Startet med smaksprøver igår, hun er 4 måneder om ett par dager. Har ammet som en gal, og etter 4 uken med ut flatet kurve så bestemmte jeg at hun må ha mer mat! Mme gir jeg ikke, helsedirektoratet anbefaler at om man fullammer hopp direkte på grøten i stedet før mme når de er 4 måneder...så det er det jeg har gjort... lykke til=)
These Skrevet 14. desember 2007 #5 Skrevet 14. desember 2007 Jeg begynnte med smaksprøve på kvelden når hun var 3 1\2 mnd(pga hun drakk over 1liter i døgnet). Så økte jeg for hver uke, og var oppe i full porsjon når hun var 4mnd og 1 uke. Nå sover hun 10-11 timer om natten, og er så fornøyd:-)
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #6 Skrevet 14. desember 2007 Begynte med tynn gröt når han var 3,5 mnd...maisgröt...Er 4 mndr nå og snart er vi oppe i full porsjon...Ammer ellers...Får bare gröt på ettermiddagen...Sover litt bedre siden vi begynte med den, för var det opp 4-5 ggr per natt..nå er vi nede i 3 så det går fremover...
Mammapudding Skrevet 14. desember 2007 #7 Skrevet 14. desember 2007 Har nettopp begynt med velling til Leah, hun er 4 mnd og 8 dager. Var HS som ville at jeg skulle begynne med grøt når Leah var 3 mnd, men jeg ammet opp produksjonen i stedet. Men nå fikk vi ikke til å amme opp produksjonen så da syns jeg det var greit med velling. Blander den så tynn at hun kan få den på flaske, og bruke mm i:) Hun sover bedre og trenger ikke mat annenhver time om natta lengre:) ps. hvis du begynner med velling, husk å blande i litt maltekstrak..det visste ikke jeg og Leah fikk vondt i magen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå