Gå til innhold

begynner på grøt idag 4 måneder og to dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

mini er kjempe sulten om kvelden, så produksjonen øker veldig da gjennom natten. men så om morgenen og ettermiddagen er han ikke så veldig sulten. jeg lurer da på om jeg skal gi han smaksprøve på grøt rett før han skal legge seg.

flere som har det slik, med kjempe sulten mini om kvelden? hva gjør dere for å ungå overproduksjon? jeg får harde områder på brystet etter dette, siden jeg ikke får tømt brystet helt neste dag.

er det greit å gå over på litt smaksprøve av grøt da?

er redd for at han plutselig ikke vil ha pupp lenger, og bare grøt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er annbefalt av who og vente til 6 mnd nå:)

smaksprøver går jo fint,mne hele måltider er annbefalt og vente med

Skrevet

Jeg har det også slik, men pumper meg. Hadde IKKE begynnt med grøt så tidlig om mini hadde klart seg på melk :)

Du må iallefall snakke med hs først synes jeg.

Skrevet

Har du prøvdt med en flaske mme før han legger seg?

Hvis du skal begynne med smaksprøver på grøt, ville jeg begynt på formiddagen. Dumt hvis han reagerer på det og får magknip. Da kan det bli en laaaang natt.

Lykke til :)

Skrevet

HS sa til meg at når de er så store kan man likesågodt begynne med tynn grøt som å begynne med mme.

Begynn med maisgrøt og gi bare noen skjeer av gangen.

Men det kan hende det tar lang tid før det gir effekt på natten.

Skrevet

Min er omtrent like gammel som din. begynte med grøt på onsdag. Han har vert sulten på kveldene og helt hysterisk og det eneste som roa han ned var ei flaske mme. Så sa hs at då var det bedre å gi han grøt ei stund før han skulle legge seg. Han likte det veldig godt, men må fortsatt få litt mme etterpå for å roe seg. Om dagen er han veldig fornøyd med puppen!

Skrevet

tusen takk for alle svar !!

jeg har coop og rimi i nærheten, hva slags barnegrøtmerker har de der?

Skrevet

I folderen jeg fikk av HS står det at helsedirektoratet anbefaler at man gir grøt i stedet for mme når man må gi mere mat de er over 4 måneder. Ikke om man gir mme alt da, men om man skal få i dem mer næring.

Trur det går bra jeg=) Ungen er sulten da må d ha mat ikke sant?

Jeg ammer og ammer og ammer og har hatt mange økedøgn, uansett hva jeg gjorde så gikk hun ikke opp i vekt. Kurven hadde flatet seg ut i over 4 uker nå og i går tok jeg besluttningen om at jeg må gi henne grøt..

Seff gir mange grøt om de er 4 måneder og de trenger mer mat,

WHO anbefaler at man fullammer i 6 måneder, men helt ærlig hvor mange fullammer så lenge? Ikke mange jeg vet i hvertfall.

Når den tid kommer at det er akutt at de må ha mere mat og man har fullammet i 6 måneder og skal begynne med smaksprøver etc. Det er kjipt da altså å se ungen sin sulten, men ikke får i seg noe pga de ikke skjønner greia med grøt.

Bedre å starte litt forsiktig sier nå jeg så man kan peise på når det trengs.

Svigerinna fullammma alt for lenge og det var vanskelig å gi tulla grøt når hun måtte ha mere næring.

All lykke til dere som skal fullamme i 6 mån. og dere som gir grøt kos dere og ha ikke dårlig samvittighet for det.

Det handler om at gi et grøt måltid i TILLEGG i døgnet ikke kutte ut noe amming til å begynne med.

God helg! =)

Skrevet

Jeg begynte med velling da jenta mi var på samme alder siden jeg ikke hadde nok melk.

Men frem til da sto jeg opp hver natt for å pumpe og ga dette på flaske på kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...