Gå til innhold

Andre med småspiste unger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta vår er 2 1/2 år og spiser lite om dagen.. frokost drikker hun en flaske melk . utenom får hun enten en skive, youghert eller frukt. jeg er heldig om hun spiser litt. barnehagen sier hun spiser godt til lunsj ihvertfall. middag er også blitt et plukkmåltid, og kvelds da er det en flaske melk og helt frukt hun vil ha. håper det tar seg opp etterhvert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme med jenta vår. Hun er 2 år og 3 mnd. .... :) Men i følge barnehagen så spiser hun godt der!

De siste 2 dagene har hun faktisk spist mye til å være henne, og det er godt å se. Det tar seg nok opp med snuppa de også skal du se.

Husker jo selv at jeg aldri spiste mer enn en halv brødskive og et glass melk til frokost til jeg sikkert var oppi tenårene.... he, he. Og et par brødskiver til lunsj. Og så plukket jeg i middagen. Spiste en brødskive til kvelds, og det var det. Jeg var tynn, men ikke skjelett :) Så lenge de holder vekta, sover godt og ellers formen er bra, ser jeg ingen grunn til å bli masete eller "hysterisk" når det kommer til det å spise mye eller lite!

Skrevet

Jepp, Tobias på snart 3 er veldig småspist for tiden. Det går sånn opp og ned med han syns jeg. Nå har han er ikke-spise periode. han spiser nesten ikke middagsmat i det hele tatt. Han spiser litt skive med leverpostei, det er nesten det eneste, og han drikker endel melk (det metter sikkert litt). Han var syk i forrige uke med streptokokker i halsen og spiste da så godt som ingenting...det synes faktisk på en veldig aktiv gutt som ikke akkurat hadde for mye fra før;o/

Skrevet

godt å høre at hun ikke er den eneste.. blir noe småstressa i hodet når hun ikke vil spise men vet jo at det går i bølgedaler akkurat som oss selv.

Skrevet

Har ei jente på 4 som alltid har vært småspist. Men hun spiser visst bra i bhg da.. Godt er det:)

I går spiste hun 2 brødbiter til frokost, middag besto av 5 pommes frites (hadde pølse og pommes frites) og 1/2 brødskive til kvelds.. Hun er HÅPLØS i matveien rett og slett.

Men en gang i blant kan hun overraske oss alle ved å spise 2 brødskiver eller 4 knekkebrød liksom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...