Gå til innhold

Hjelp!! Hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på to år fikk plutselig høy feber i går (nesten 40) uten at jeg kunne finne noe åpenbar grunn til det (ikke forkjølet eller noe) Han vil ikke spise noe særlig ( spiste bare en youghurt i hele går), men drikker heldigvis masse. Han sier "aua magen" og "aua munnen". Når jeg ser inn i munnen hans så har han masse røde prikker bak i svelget. Burde jeg kontakte lege eller? Han var feberfri i morrest, men jeg syns han begynner å bli litt varm igjen nå. Har fremdeles ikke spist noe, men drukket....

Noen som har noe ide om hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så små barn kan ikke lokalisere smertene.....kan være hvasomhelst, men feber er jo bare kroppens forsvar og ikke farlig....

God bedring!!

Skrevet

Takk for svar :)

Han sier au og hyler hver gang han gjør et forsøk på å spise noe, så det er helt tydelig at han har vondt i munnen. Har aldri sett at han har hatt røde prikker i svelget før, så det var egentlig det som gjorde meg litt bekymret...

Skrevet

Det er vanlig at små barn får høy feber..Har et tantebarn som har d konstant..MEN kontakter alltid lege likevel. Man må jo få ned feberen/dempe smertene. Og når man ikke vet hva det er så er det lurt å ringe legevakta. D ville jeg gjort:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...