Gå til innhold

Fy så kaldt!!!!! brrrr

Samsyn, Camilla og Therese

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fytti katta så kaldt der er i dag! Her er det 13 minusgrader!! Brrrrrrr

Førstepri her i dag er å holde fyr i ovnen ja :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig! Brrr her også, 12 minus nå.

Da er det bare å fyre i peisen, kle seg godt....og vente på sommeren!

Skrevet

Brrrr! Det er grisekaldt! I dag skal vi ikke ha nesa utafor døra, det er helt sikkert. Det er rim overalt. Lykke til dere som skal ut, husk broddene ;-)

PS. Mia sover enda! Var oppe en time i 5 tida og ga henne melk, sikkert ikke så lurt, men du verden så lenge hun sover nå.

Skrevet

Huff og huff... -8.3 her og vi fyrer som bare det i stua. Skal snart med Aprilsmurfen og shoppe på Sandvika... Sikkert varmere der, he he. Sitter og tenker på at om 2 1/2 uke er jeg på stranda i Hurgada, Egypt. Ingen dum tanke akkurat nå, thi hi.

Kos dere videre inne og drikk noe varmt...Vinterklem:)

Skrevet

Ja, huff a mei det er jammen kaldt i dag.. 12,4 minus er det her da..

Og jammen ble det en ny utfordring i dag.. Hvor skulle jeg legge lillemann? Han har aldri sovet inne på dagtid før, og jeg ble litt perpleks når jeg tenkte på det. Men jeg kan jo ikke legge ham ute når det er så kaldt?

Så nå sover han godt i vognen sin, uten noe over seg, i gangen. Der er det litt kjøligere enn andre rom i huset, så jeg håper han sover godt..

Innesoving på dagen må jeg kanskje venne ham til nå som det kan bli så kaldt at det ikke er forsvarlig å legge ham uten. Sukk.. Det hadde jeg ikke engang tenkt på jeg.

Skrevet

Hei på dere....kaldt?? hehe - her er det vært minus 22grader - hutttemegtuuuuuuu -

Snuppa og jeg har sendt gubben ut på butikken he he

Nyter maten foran peisen og koooser oss mens frostrøykehn stiger frem:):)

Vi bor like bortenfor Gjøvik ...fyttikatta hehe

Skrevet

Uæh, -22 grader........... mega brrrrrr!

Her er det bare -10 og jeg synes det er mer enn kaldt nok:) Vi har ikke begynt å fyre i peisen enda, det er så mye styr med den i den lille leiligheten vår, men blir det stort kaldere nå så må vi vel:/

Skrevet

he he - ja jeg flyttet fra Oslo og hit for 1 år siden, så den kulden i byen er liten iforhold til innlandet ja he he

Har ei lita ei på akkurat 5 måneder, men er jo umulig og ta henne ut mer enn akkurat nødvendig......

Men snart jul - og julestemning har vi iallefall her ute......

Unga kjører spark til skolen -og ute er det ordentlig god gammeldags julevinter-følese

Skrevet

Guri det var kaldt! Hva gjør man med småbarn når det er så kaldt, kan man trille tur da? Ser for meg at mor drar en pulk med eskomibaby inni :-)

Skrevet

Men hva er eskomi? Ingen som vet ;-)

Skrevet

Jeg tror muligens det kan være en eskimo som siden det er så kaldt har tatt på seg en sko på hodet :) Sikkert en god og varm en med skinn på.

Skrevet

tja hva gjør vi her på Gjøvik og Lillehammer traktene tro...hmmmmmm

Eskimo?? uff da - nå tråkker vi vel litt i salaten - var ikke noen av dere under OL på LIllehammer da?

Er bare og kle seg godt med ull og skinnpose. Lue på hodet ja -det er viktig for store og små.

I dag er det bare -minus 9 igjen....så nå er ungene ute og leker i knall sol og masse snø. Aking og ski rett utenfor døra......

Skrevet

Ok? Ikke meningen å tråkke i noens salat. Da går jeg tilbake til å si "det var jaggu kaldt".

Skrevet

Tråkka iallefall ikke i min salat ;-) hehe

Lurer også på hva man gjør på steder hvor det er mer normalt med kaldere enn -10 på vinteren enn varmere....de sier jo at man begrense hvor mye man har de aller minste ute når det er så kaldt.....ser faktisk også for meg en unge så innpakka at man knapt ser øynene i alt tøyet hehe

Satt å tenkte litt på det i dag, i nødsfall så kan man jo ta et tynt skjerf å ha foran munn og nese til de små, da blir det ikke så innmari kald luft å puste inn for dem?

Og hvor lenge gjelder den der -10 grader regelen? 6md 1år 2år ?? Noen som vet?

Skrevet

Hehe godt og høre...

Her er det ofte -14-16-17 kalde......

Virker ikke så kaldt egentlig...Tror at 9 minus i Oslo uten snø og med litt vind kan virke vel så kaldt......

Jeg var på helsestasjonen i går med snuppa for kontroll og 5 månders vaksine.

Bilen er selvsagt godt varmet opp da........før vi reiser

Vi har kjøpt skikkelig ullklær hos baby shop.

Hun har "type finnlandshette" hehe på seg og ull under.

Deretter bukse og jakke, samt dundress som er vindtett...og i lammeskinnsposen sin....hun fryser IKKE da..hehe

Vi har vært flere ganger ute på tur i solskinnet og minusgradene og hun er ennå ikke blitt forkjøla .....heldigvis.

MEN sant som du sier Samsyn,,,,viktig og ta noe foran munn og nese , så de ikke nødvendigvis puster den kalde luften inn....

Forsåvidt så gjelder vel det eksos også he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...