*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Vi MÅ virkelig få slutt på nattetullet her i huset, men hvordan? Vi har prøvt absolutt alt føler jeg og hun blir jo pokker meg bare verre. Hva gjør vi galt hele tiden? Prøvd Ferber (opptil flere ganger), men etter 2 og 3 timer illskrik og hikstende baby som såvidt får puste har vi gitt opp, for hun gjør det ikke. Sikkert feil, mener mange, men det ble totalt feil å fortsette for oss. Nå har vi begynt med en mellomting av hyj- og jojometoden. Er ved skikkelig dårlig mot nå, for hun hyler verre og verre og ser ikke ut til å jenke seg nå heller. Er vel sånn i begynnelsen, men... Sikker på vi har verdens staeste lille vesen til datter =( Hun står å hyler og er trøtt som ei strømpe i senga, ser ut som hun kommer til å knekke samen når som helst, ikke morsomt å være vitne til. Vi hjelper henne til å legge seg ned (fordi vi innbiller oss at hun ikke forstår hva legge seg ned betyr og klarer å gjøre det selv enda), sier "Nå må du du legge deg, det er natta", brer over henne, gir smokk, holder en hånd over halve ansiktet og sier hysj "i takt" med skrikingen. Men så fort hun har roet seg og vi tar vekk hånden er det påan igjen. Holdt på i 4 t nå. Jeg har sovet 1 1/2 t i natt 2 i går og Gud vet hva nettene føre, er TRØTT ja. Men får ikke sove når hun sover heller. Når blir det bedre da? Noen som kan fortelle meg det? Hun har holdt på i over 4 mnd nå, før det sov hun som en stein. Var skikkelg preiegris...... Huff =( Gi meg noen positive ord, og styrke til å holde ut. Vææær så snill !!!
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #2 Skrevet 14. desember 2007 Beklager alle skrivefeil... så dem nå =( ...preiegris er forresten premiegris
*Rutletutt* Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Uff, stakkars dere - kan ikke annet enn å gi deg en trøsteklem - for jeg aner virkelig ikke....har problemer med søvnen her i huset også (men ikke SÅ ille...og mini er bare 4,5 mnd). Håper du finner en metode som funker.
Mamma'n til Mia Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Hvor gammel er hun? Og når legger dere henne? Hvis det er en trøst, så er du ikke alene. Og: det finnes løsninger! Men noen søvnløse netter før det, må vi regne med.... Svar på spm mine så kan jeg se om jeg kan gi noen råd ut i fra mine erfaringer.
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. desember 2007 Hun er 8 mnd og legges rundt 19, når hun er trøtt. I går var det kl 18.30, andre dager 19.15.
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #6 Skrevet 14. desember 2007 Uff, jeg føler med deg! Har ingen råd å gi deg desverre... kommer sikkert til å trenge masse råd selv, for jenta mi på 6 mnd er avhengig av flaska for å sove og de gangene jeg har prøvd å legge henne uten har gitt meg en sørgelig advarsel på hvordan det vil komme til å bli. Gruer meg helt hinsides mye til å begynne med dette! Skal kjøpe den boka jeg og..
Modenmamma40 Skrevet 14. desember 2007 #7 Skrevet 14. desember 2007 Stakkars deg. Man blir jo helt ødelagt av lite søvn og det går ut over alt og alle. Vet ikke hvor gammel hun er men har et lite tips som fungerer på vår baby på fire måneder. Ta to helsetepper og legg med snippen opp, legg babyen oppe i og pakk først det ene så det andre stramt rundt babyen. Ganske stramt altså. Dette er noe de kalte reving før i tiden, men da brukte de lange filler. Babyen føler tetthet og får assosiasjoner til livmoren sies det. Det blir tvingt til å være rolig ihvertfall. Vi gjør dette samtidig som vi bærer han i et mørkt rom. Han slukner da nesten alltid med detsamme. Fikk tips om dette på helsestasjonen i dag også før vi fortalte at vi faktisk gjorde dette. Kan jo prøve. Noen ganger funker ingenting når de første har skreket seg opp. Men lykke til ihvertfall.
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. desember 2007 Hmmm, skjønte ikke helt hvordan du gjorde med helseteppene jeg. Hun veier 10 kg så ikke lett å få plass til henne inni der, og allefall ikke få det til å sitte. Har lagt henne i voksiposen, men hun kommer seg ut av den også. Hun sovner greit på kvelden selv og det er uaktuelt å begynne å ta henne opp av senga og gå og dulle med henne da.
Modenmamma40 Skrevet 14. desember 2007 #9 Skrevet 14. desember 2007 Ok. Så etterpå at hun var så stor ja. Funker vel best på mindre barn dette.
emlyn Skrevet 14. desember 2007 #10 Skrevet 14. desember 2007 Modenmamma, vi gjør det på vår ene - vi sier at vi "svøper" henne - det høres så mye bedre ut!! Søk på "swaddling baby" på google, så kommer det opp bruksanvisninger. Veldig vanlig i USA og Australia bl.a. Greia er at de får hendene tett inntil kroppen, så de ikke vekker seg selv opp med de refleksene de har som gjør at armene skyter ut (jenta vår gjør det hele tiden!). Pluss at de føler seg trygge. Vi kjøpte et baby-laken eller noe sånt (ikke stretch) i flanell på spar kjøp. Beklager HI; har ikke hjelp til deg... lykke til med Naphaug...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå