bærtæ Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Vet ikke hvor jeg skal begynne... Jeg har en jæ***g vanskelig ex (barnefar). Vi bor langt unna hverandre nå, noe som resulterer i at nn er hos han 1-2 uker i slengen. Nå har nn vært der i en uke, og jeg skal reise dit hvor ex bor for å feire jul med familie. Etter avtale med ex så skal han levere nn den dagen jeg kommer. Sendte han ei mld om han kom på torsdag med nn da. Da fikk jeg bare tilbake Hva? Så ringte han meg, og lurte på om ikke han skulle få ha nn mest mulig når nn først var der... Jo svarte jeg, men nn må jo få treffe meg når h*n ikke har sett meg på over 2 uker! Jeg er så JÆ***G lei av å ALLTID rette meg etter han. Jeg er så forbanna redd for å si i mot han... Er så redd han kan finne på å ikke levere nn tilbake til meg... Kan han det? Vi har ingen kontrakt på noen ting enda.. Skal få skrevet det etter nyttår. Men er jeg som har den daglige omsorgen selvom det ikke står i noe kontrakt. Jeg føler jeg ALLTID må føye meg etter han og det han vil. Skal det virkelig være slik? Blir så sliten og bekymmra hele tiden =( Takk for at du orket å lese.
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Få skrevet samværskontrakt på familievernkontoret, og få med dine krav. Du har like mye du skulle ha sagt som han. Du kan be om å få prate med de på familievernkontoret i forkant av kontraktskrivingen, og forklare hvordan eksen er. Så kan de hjelpe deg til å stå på dine krav, samt hjelpe deg med hvordan du skal gå fram. Leverer han ikke tilbake ungen til deg, har han et STORT problem, du vil stå enda sterkere i forhold til barnet, og det kan få konsekvenser for hans samværsrett. Du skal ikke måtte føye han for alltid. Dere skal kunne samarbeide. Dersom han ikke viser evne til å samarbeide faller han også i dårlig lys i forhold til retten til barnet. Mitt råd er: Skriv ned når han har samvær og når han ikke er villig til å samarbeide og høre på deg. Skriv ned alt, for det hjelper deg å huske om han skulle finne på å bråke. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå