Gå til innhold

Noen her som handler på lookfantastic.com??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er prisene der egentlig?? Blir det billigere å handle der når porto og toll er lagt på??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke handlet der, men kan i alle fall anbefale strawberrynet.com!

Der er frakt inkludert i prisen og de refunderer utgiftene du har i forbindelse med toll, bare du scanner/faxer inn kvitteringen fra Posten.

Lookfantastic og Strawberrynet har ikke helt samme utvlag da. LF er visst bedre på hårpleieprodukter, mens SN har mer hudpleie og sminke, så det kommer jo litt an på hva du skal ha, såklart.

Skrevet

jeg har både gode og dårlige erfaringer med de. en gang betalte jeg ingenting i toll, andre gang betalte jeg over 100kr i toll.

Skrevet

Hvis du handler for under 200 kr slipper du å betale tollavgiften, portoen ligger på rundt 3 £.. De er raske med leveringen også!!!!

hvis du har tenkt å handle for mer enn 200 kr, anbefaler jeg deg å handle stort.

Billigere blir det uansett..

Skrevet

Jeg har bedre erfaring med www.strawberrynet.com.

Både billigere og raskere levering.

Skrevet

Det kommer an på hva du skal ha; jeg bruker dermalogica og sjekket priser for omtrent en måneds tid siden.

Dette gjaldt da en øyekrem; på look fantastic kom prisen på ca 280 kr grovt regnet med mva. I de aller fleste norske parfymerier koster den ca 550 kr. Jeg har ikke handlet på strawberrynet, så jeg vet ikke om det er forskjell der.

Uansett så er reglene for toll og mva slik:

Man betaler mva for de aller fleste varer i innført til Norge, unntaket er bøker og litt annet. Beløpsgrensen er da 200 kr; dvs de 200 kr dekker vareverdi og ikke vareverdi +porto.

Dersom vareverdien går over 200 kr beregnes det 25 % mva av TOTALBELØPET - altså da inkluderes porto..

I tillegg kommer det på et forenklet tollgebyr på ca 90 kr. Dette gjelder for kjøp mellom 200-1000 kr. Du får en vanlig pakkelapp fra posten, men de setter på en kode og som oftest summen du skal betale. Dersom man går over 1000 kr, blir det en noe mer komplisert tollbehandling, men det er ikke mye forskjell.

Posten/tollvesenet bruker ikke samme valutakurs som bankene, du kan sjekke på www.toll.no og omregningskurser for å se hva som gjelder den dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...