Gå til innhold

Skjevt hode

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en jente på 2 mnd som plutselig er blitt veldig skjev i hodeformen. Har vært bevisst på dette hele tiden ift å amme på begge sider, legge henne begge veien i sengen, stellebordet etc. Men nå har hun blitt veldig skjev. Tror hun er stiv i nakken, venter på time til fysio.

Pleier å legge et teppe rundt hodet slik at hun ikke kan snu seg til favorittsiden, men det hjelper ikke.....

Noen som har noen tips ? Råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har også dette problemet med gutten vår på 6 uker....

håper det kommer noen gode innlegg her til svar!

Skrevet

Hei. min gutt fikk veldig tidlig skjevt hode. helt flatt på den ene siden. Vi jobbet mye med å få han til å bruke begge sider. Ikke lett. Hadde fysioterapaut som så på han og ikke noe var galt.Men noen barn kan som du sier være stive i nakken og da må det løses opp. Jeg var veldig bekymret over det, men nå er han 5 mnd og det har allerede gått veldig mye tilbake, eller jevnet seg ut da. Det gjør det etterhvert. men det er viktig å være bevisst på å jobbe med det. Lykke til :)

Skrevet

fysioterapeuten kan ikke gjøre noe med dette.. enten må dere få time hos kiropraktor eller mannuellterapeut.. ring og få time snarest. jo før jo bedre.

Skrevet

Gå til en manuel terapeut og sjekk om ungen har en låsning. Min sønn hadde det og han er flat i hodet enda og han er snart ett år. Går til osteopat for å rette opp skjevheten i hodet. IKKE VENT!

Skrevet

jenta mi fikk låsning i nakken under fødsel. hode hennes er kjempe skeivt.. men fikk time hos kiropraktor og det hjelper kjempe masse. før kunne hun ikke snu hode til ene siden men nå snur hun det ofte. når dere først får hjelp vil hode rette seg opp igjen. kiropraktoren eller mannuelterapeuten gir dere noen øvelser eller hvordan dere kan få hun til å snu hode mer og sove på andre sida.

fysioterapaut kan ikke gjøre noe med dette. (var det eg fikk beskjed om)

Skrevet

ja og få hjelp så snart som mulig. ring på mandag!!

Skrevet

Vi var hos manuellterapeut og han gjorde noe "usynlig" med nakken til gutten vår, og VIPS så kunne han snu hodet begge veier!:) Vi trengte ikke gjøre noen øvelser eller noe, men måtte komme tilbake fire uker etter for å se om alt var bra. Det er selvfølgelig flere grader av skjevhet og noen vil trenge flere behandlinger.

Hodet er så godt som rett nå, ca 3 mnd etter.

Lykke til! :)

Skrevet

Vil bare signere denne. Lillegutt har også fått flatt bakhode pga favorittside. Vi går til man.terapaut og osteopat. Ikke vent!

Skrevet

Vår datter har et skjevt ansikt. Hadde låsning i nakken (KISS), så vi gikk til man.terap. Etter behandling der fortsatte vi videre hos fys.terap. Ble ganske skuffet og lei meg da hun sa at det er ikke sikkert ansiktet vil rette seg ut. Stemmer virkelig dette? Har hørt at en osteopat kanskje kan behandle dette? I såfall lurer jeg på om det er en noen i Oslo dere kan anbefale?

Skrevet

Ja, oppsøk en osteopat. Han jobber direkte med kraniet og knoklene der. www.manuellterapi.no Der finner du osteopater i oslo. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...