LisaColli Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 når man tar buss med barnevogn.. hvorfor kan ikke bussjåførene "senke" bussen sånn at man kan komme seg på uten hjelp?! (laventré) hvorfor er det ingen som hjelper meg opp trappa på bussen?! hvorfor går folk av bussen, forbi vogna uten å hjelpe meg ut av bussen?! (trappebuss) hvorfor er det ingen andre i bussen som viser tegn til å skulle hjelpe meg når jeg ser på dem?! hvorfor må jeg selv spørre om jeg kanskje kan få litt jævla hjelp?! forbanna helvettes drittfolk....grrrrrrrrrrr......
pippis mamma Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Helt enig! Men skulle ta bussen forrige uke, og det tok kaka, busstoppet var på en veldig traffikert vei, uten fortau eller gangvei bort til bussen, det var heller ikke brøytet, så måtte gå midt i veien for å komme til busstoppet... Så sto vi der å venta på bussen da, to stk med barnevogner og noen andre, venta i 20 min i -7 grader før bussen kom, også sprang alle ombord i bussen, og den kjørte videre uten oss med barnevogn fordi den var for full! I tillegg var det vi med barnevogn som hadde venta lengst! blir enda sint når jeg tenker på det!
ano`num *17.03.10* Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Enn når sjaføren smeller igjen døren, med barnevognen mellom! Han kom kjapt løpende og unnskyldte seg da. Men går det virkelig ikke ann å se at noen sliter med å få ut en barnevogn midt i bussen?? Det blir ikke bedre om en sitter med et lite barn på fanget og bussen er full. Får mange stygge blikk fra folk som også burde fått sitte. Eldre, gravide osv. Men jeg er ikke den rette til å tilby dem min plass. Skulle liksom jeg stått med et lite barn i hendene, uten mulighet til å holde oss fast eller ta oss skikkelig for hver gang bussen krenger. Send stygge blikk til andre!
ano`num *17.03.10* Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 Kom på en ting til; folk har det alltid så travelt med å komme seg ut at de presser seg forbi vognen og løper avgårde. Det hadde ikke tatt dem lengre tid å vente til vognen var ute. Tar jo lang tid å presse seg gjennom også.... Like mange sekund! Er glad jeg ikke busser noe særlig i denne småbarnsperioden. Hadde ikke bil sist, ble mye bussing da.
Gjest BigMama og februargutta Skrevet 13. desember 2007 #7 Skrevet 13. desember 2007 ja kjipt..slik var det ikke før i tiden
LisaColli Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. desember 2007 jaaaa, hvordan kunne jeg glemme den ano´num?! jeg må alltid vente til bussen er tømt, for ingen har jo tid til å vente ett sekund.... grrrrrr..
LisaColli Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 13. desember 2007 å fysj elikae, blir sint på dine vegner her! uforskammet jo.. drittfolk!
LisaColli Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 13. desember 2007 har forresten fått klemt barnevogna i døra selv. den går visst opp automatisk hvis det er noe i veien, men herreguuud så skremt jeg ble!
RajaPia Skrevet 13. desember 2007 #11 Skrevet 13. desember 2007 Her på hedemarken har jeg opplevd sjåfører som blir drittsure om de må være med å løfte opp en vogn i bussen. En ba meg gå til en holdeplass 500 m lenger ned for å ta bybussen , for sjåføren kunne ikke løfte.... En annen kjeftet på andre for at han måtte løfte på ræva for å hjelpe . Virkelig et serviceyrke det der!! Den eldste min har flere ganger opplevd at skolebussen ikke stopper for å plukke han opp på holdeplassen... Moro når en skal på skolen. Mulig den var full , men hjelper lite for en elev oppi bygda som må ha skyss på skolen ! Og veldig moro fo a mor som da må drasse opp og ut ei lita ei i kenskje -15 e.l. for å kjøre så han ikke kommer for sent. Godt mamman har permisjon fortsatt gitt.
RajaPia Skrevet 13. desember 2007 #12 Skrevet 13. desember 2007 Hvorfor skal gamle damer se surt på en når man står på bussen med barnevogn forresten. De eier jo virkelig plassen. Hvorfor er det oftest en utenlandsk mann som med et smil spør om en trenger hjelp med vogna , og som med glede hjelper deg ut? Hvorfor skal folk omtrent klatre oppi vogna for å presse seg foran meg ut , når jeg ikke har sjans til å flytte meg , og i tillegg står rett innenfor døra? Hvorfor skal buss-sjåfører gi bånn gass for deretter omtrent bråbremse foran hver holdeplass,lyskryss,fotgjengerovergang++++ Skjønner de ikke hvor ubehagelig det er å stå og holde seg med en hånd , mens en prøver å holde igjen ei barnevogn? Barnevognhjul som har vært ute i bløtt føre står ikke særlig trygt , selv med bremser på. De kan skli er min erfaring , når en sjåfør raste avgårde før jeg rakk bak i bussen igjen til vesla. GUD SÅ GLAD JEG ER FOR AT JEG HAR BIL IGJEN!!!!
2smågull Skrevet 13. desember 2007 #13 Skrevet 13. desember 2007 Og hvorfor må skoleungdommen fylle opp vognplassen med sekker? Ingen som gidd å flytte den heller.. så jeg må rydde plass. både når jeg skal inn og ut..Og så skal vi liksom kjøre mere kollektivt. helst max en bil pr familie. Umulig det!!
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 14. desember 2007 #14 Skrevet 14. desember 2007 Jeg har kjørt masse med trikk i Oslo, og på de gamle trikkene er det jo trapper...har sikkert tatt 100 turer, og kun én eneste gang har jeg ikke fått hjelp fra passasjerene med å få vogna ut av trikken. Da var det ikke så mange om bord, og han fyren som gikk ut da skalv så skikkelig at jeg ikke turte å spørre ham om hjelp. Da kom selvsagt sjåføren og hjalp meg!:-) Til og med på busser uten trapp og som kan senkes spør folk om jeg trenger hjelp!:-) Det som irriterer meg er folk som skal inn på buss, trikk og bane FØR folk som skal ut har fått muligheten til det...da er det praktisk med vogn for da bare kjører jeg på dem! Og det er også veldig irriterende med folk som okkuperer heisen for dem med vogn selv om det står skilt på heisen at den er først og fremst for folk med vogn eller i rullestol.
meg & to små vampyrer Skrevet 14. desember 2007 #15 Skrevet 14. desember 2007 Her er det man må gjøre. Det er ubehagelig, men det må til: -Man spør etter hjelp av bussjåføren og andre, hver gang, hele tide. -Om man ikke kommer med, tar man kontakt med busselskapet og forklarer og spør hvorfor og om de ikke vil ha med passasjerer med vogn -Om bussen kjører uforsiktig (det er dårlig kjøring det dere snakker om over), tar man kontakt med busselskapet og klager -Om noen okkuperer heisen, sier man at den er forbehold de som ikke KAN bruke rulletrapp og så kaster man de ut Jeg evt jeg er streng, men ingen synes å skjønne dette selv (av de som ikke har vogn altså). Man må påpeke det, ofte. Irriterende, men men,,
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #16 Skrevet 14. desember 2007 en grunn til at jeg HATER å ta buss!!!! lenge leve sambo og bilen vår har ikke tatt buss på over ett år jeg nå.. hehe...
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #17 Skrevet 14. desember 2007 tok en stappfull buss i oslo en gang med barnevogn. Det var skikkelig trangt. Da jeg skulle ut brukte jeg litt tid på å få vogna forbi alle. Da ble en mann sur og sa jeg burde begynne å forberede avgangen litt før.....herlighet, det var jo umulig å gjøre noe som helst med den fulle bussen. Kjente jeg ble skikkelig lei meg, hater å få kjeft særlig når jeg ikke har gjort noe galt.
Mayken Skrevet 14. desember 2007 #18 Skrevet 14. desember 2007 Jeg har ikke lappen, så jeg har tatt mye buss sammen med snuppa da jeg hadde permisjon. har stort sett alltid fått hjelp av andre pasasjerer. Det som irriterer meg er måten enkelte sjåfører kjører på. Gasse på og så bråbremse. En gang vi tok buss, ble det en sånn bråbrems og vogna med snuppa veltet sidelengs og det gjorde jeg også. Heldisvis var hun fastspent og kalesjen var oppe. Jeg fikk noen blåmerker og en ordentlig støkk, ellers gikk det greit. Etter det tar jeg alltid snuppa ut av vogna og på fanget når vi tar buss.
Gjest mphs Skrevet 14. desember 2007 #19 Skrevet 14. desember 2007 Jeg er enig med meg & lille vampyr i det hun skriver. Men en ting som jeg blir forundret over er hvor tafatte mange med vogn er. At de ikke klarer de håndtere den selv. Jeg syns aldri det var noe problem å få vognen opp og ned trapper verken i bussen eller andre steder(hvis det ikke var langt mellom fortauskanten og bussen) og så er det nesten aldri noen med vogn som faktisk spør om hjelp. Om jeg trengte hjelp spurte jeg selv. Nå er jeg gravid og 100% sykemeldt og ikke lenger i stand til å hjelpe noen med vognen deres, men det vet ikke de og jeg er lei av sure blikk fra de med vogn. Men når ungen er ute og i de periodene jeg er i form(har kronisk sykdomm som heller ingen andre ser) hjelper jeg selvsagt andre med vognen deres. Kanskje tenke over at det ikke er alt dere vet om de folkene som omgir dere, selv om de ser unge og friske ut.
It's all about me Skrevet 14. desember 2007 #20 Skrevet 14. desember 2007 Var i England for et år siden og der er det helt andre forhold. Der hjelper og viker de så fælt at det nesten er for mye av det gode og flaut, he he. Men deilig også da. Følte meg liksom et hakk over alle andre fordi jeg hadde vogn.......med verdens skjønneste gutt i da selvfølgelig )
meg & to små vampyrer Skrevet 14. desember 2007 #21 Skrevet 14. desember 2007 Det som er med en vogn med 3 hjul og en liten jente på 50 kg og 4 trappetrinn på bussen er at det er: 1) Tungt 2) Vanskelig å komme opp 3) Vanskelig å få armene rundt vognen Jeg kommer meg ikke inn på buss uten hjelp, jeg. Helt anereledes med de bussene der man kan trille rett inn på gateplan, de fikser jeg jo:)
meg & to små vampyrer Skrevet 14. desember 2007 #22 Skrevet 14. desember 2007 Men jeg spør om hjelp også da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå