Gå til innhold

om å sende unger i barnehage med feber

Anbefalte innlegg

Skrevet

er ikke det litt spekulativt..?? Jeg blir litt sånn sint jeg, når jeg har unger med nedsatt immunforsvar og det kommer unger som er syke/ halvsyke i barnehagen. Greit nok hvis de blir syke i løpet av dagen, men er det slik at vi ikke kan holde ungene hjemme med feber??... Å ja,,jeg har involvert meg på skravle:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv har jeg aldri sendt barn som er syke i bhg. Men jeg har jo lest og snakket med bhg.personell. Og de sier jo at foreldre gir febernedsettende om morningen slik at de er forhldsvis pigge når de kommer i bhg. for så å kolapse som et korthus noen timer senere.

Tenk med deg selv.....gå på jobb med feber er ikke særlig stas.

Og de små da, som kanskje ikke kan uttrykke at de har vondt i kropp/hodet.

Nei, hold syke barn hjemme. Og i hvertfall når det går utover de som har nedsatt imunforsvar....

Skrevet

Om noen syns unger med feber skla være i barnehagen, så syns jeg helt klart at involvering på skravle er på sin plass. Klart du blir fortvila og sur når syke unger blir levert til samvær med dine unger. Det er det ingen av oss som liker uansett om ungene har dårlig eller godt immunforsvar....

:-)

Skrevet

Det er dårlig gjort når det er med vilje og viten. Jeg skjønner ikke tankegangen. Jeg tenker motsatt, vil ikke lempe "ting" over på andre.

Jeg er også så irritert på alle de som sender ungene og seg selv for tidlig tilbake på jobb, skole og barnehage etter en omgangssyke. Egentlig skal man vente i to døgn etter at man er blitt fin igjen. Det er i alle fall det som står å lese på nett og ellers om utysket, som smitter fra man får det og inntil 48 timer etter at man ar symptomfri. Men de fleste ser jeg leverer ungene dagen etter og da smitter de andre, så får vi en epidemi... Det er vel det som er med på å holde omgangssyken gående..

Skrevet

Helt enig jeg også,blir provosert.Men så tenker jeg at kanskje ikke jeg forstår helt hvordan det er å bare mååå på jobben, hjemmeværende som jeg er...Her holder jeg alltid ungene en til to dager ekstra hjemme, bare for sikkerhets skyld..Synst synd i de små som er syke å må i barnehagen.Tipper foreldra ikke går på jobben med feber.

Skrevet

Jeg er helt enig.Barn som ikke er i form,de har det aller best hjemme.De blir fortere friske og slipper å hangle seg videre med div ettersykdommer. Det jeg har lært er at de skal ha minst en feberfri dag før de sendes i barnehage og på skolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...