IngyThing & lykkeliten Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 må man sende skriftlig søknad til arbeidsgiver om det???
IngyThing & lykkeliten Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #2 Skrevet 13. desember 2007 må ha vært noen som har søkt om det her inne vel?????
Not fat, just fluffy! Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 etter permisjon? Jeg jobbet redusert i 6 måneder, har krav på det i 3 år etter at du har vært i barselpermisjon, snakket bare med sjefen, så ordnet han det.
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Redusert som i færre dager eller som i færre timer pr dag? Uansett tror jeg du må søke ja.... Eller, det kommer jo ann på arbeidsgiveren din også... Jeg jobber redusert stilling med tilpasset arbeidstid. Alt ble ordnet over en kopp kaffe med sjefen.. )
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Du har krav på inntil et år ulønnet permisjon etter barselspermisjonen. Denne kan du fordele utover flere år ved å jobbe redusert stilling dersom dette ikke medfører "særlig ulempe" for din arbeidsgiver.
Fikk maibaby06 Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 nei den ulønnete permisjonen du kan ta rett etter fødselspermisjonen kan ikke tas ut som delvis permisjon. Du har i visse tilfeller rett til redusert arbeidstid pga spes behov (omsorg for små barn), hvis dette ikke er til vesentlig ulempe for arbeidsgiver. Du må søke skriftlig om redusert arbeidstid iht arbeidsmiljøloven § 10-2 (4). Oppgi at det er pga omsorg for små barn og hvilken periode du vil jobbe redusert.
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #7 Skrevet 13. desember 2007 jeg jobber i redusert stilling nå med tilpassset arb.tid etter når jeg kan. Takket være en utrolig snill og forståelsesfull arb.giver. Skal jobbe mer igjen etter jul og har da fårr beskjed om å si hvordan jeg ønsker å jobbe,så ordnes det;-) Har en arb.plass der de har mulighet til å være fleksibel da,må nesten si det.
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #8 Skrevet 13. desember 2007 Hmmm.... ser det jeg også når jeg leser Arbeisdmiljøloven nå... Har denne loven blitt endret de siste årene eller er det jeg som har blitt "vranglært" tro....?? ;o)
~sjiraff~ Skrevet 13. desember 2007 #9 Skrevet 13. desember 2007 Er en fordel å sende skriftelig søknad om det ja. Du har rett på redusert arbeidsgrunn pga små barn så langt det lar seg gjøre i forbindelse med jobben din. Arbeidsplassen skal ha meget gode grunner for å nekte deg dette.
Fikk maibaby06 Skrevet 13. desember 2007 #10 Skrevet 13. desember 2007 anyone, hehe, den er ny fra 2005 men hva endringene var er uklart;-)
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #11 Skrevet 13. desember 2007 hehe... ok. Kan hende dette er nedskrevet i permisjonsreglementet på min arbeisplass kanskje. Altså at det er en særskilt regel vi har... ikke vet jeg. Uansett ... lærte en ny ting i dag også.... Takk takk ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå