Sistemann i magen <3 Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Ja, det var det jeg lurte på....
Honningmelon Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Det smitter vel opptil to døgn etter at du har blitt frisk.
storebror og junibaby=) Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 de fleste sier vel 24 timer etter siste oppkast/diare. Jeg jobber på sykehus og der har vi en karantene på 48 timer etter siste gangen
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Kan vel i teorien smitte i 2- 3 døgn etter siste runde med oppkast, avhengig av hvilket virus det er.
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Her har kommunelegen gått ut i media og sagt at de som går i barnehage/skole skal holdes vekke fra sine aktiviteter i 48 timer etter symptomfrihet. Det samme gjelder de som jobber i helsevesen eller med næringsmidler. Grunnen til at han måtte gå ut i media, var at det nå er så enormt mange syke her, at arbeidsplasser og sykehus har vansker med å holde åpent. Og at foreldre sender sine barn alt for tidlig tilbake i barnehage/skole, slik at smitten spres.
Sentralstøvsugeren Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 Endelig en fornuftig lege! Her har jeg bedt HS sende ut et skriv til skolene(som de skal videresende foreldre) Enten driter folk i at de smitter enda, ellers er det mange som ikke vet smittetiden. Uansett.....tid for oppfriskning!!!!
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #7 Skrevet 13. desember 2007 Ja, det er utolig mange som sender de for tidlig etter gjennomgått sykdom. Barnehagen hadde fått "kjeft" av denne legen, at de tok imot de små når de visste at de enda var smittefarlige. Ikke lett for barnehagen heller da. Vi har det i hus nå, utrolig kjedelig.
Honningmelon Skrevet 13. desember 2007 #8 Skrevet 13. desember 2007 Enig med denne legen, ja. Ikke rart det blir mye sykdom i bhg o.l. Ble så irritert da en kollega kom på jobb etter å ha spydd hele natta. Og vi jobber på et sykehjem! Passe smart... ble sendt hjem etter en halvtime da hun ikke var i form :-s
Sistemann i magen <3 Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 13. desember 2007 Tusen takk for svar allesammen!! Har ei snuppe på 8 mnd her som akkurat har hatt det, og nå har farmor som snart skal sitte barnevakt fått det.. Er livredd for at snuppa skal bli syk igjen. IKKE gøy med så små barn som ikke holder på noe som helst i hele 5 dager!!... Vil helst ikke oppleve det igjen Men nå har jeg noe å forholde meg til, tusen tusen takk!! ps.. er enig med at folk er ALTFOR slappe til å holde seg hjemme når de er syke! Ihvertfall når det gjelder disse super-smittsomme sykdommene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå