Tingelingelate med to tomater Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Idag var mini hjemme fra bhg pga feber...var skikkelig dårlig i går, men idag var han kvikk og allmenntilstanden god. Hadde 37,4 i ettermiddag, men 38.7 i kveld da han la seg. Så imorgen har de nissefest der de skal spise grøt og nissen kommer på besøk. Tenkte ringe barnehagen for å høre nårtid dem skal ha hovedfeiringen slik at mini kanskje kan dra å være i bhg de få timene. I og med at han gikk glipp av lucia-feiringen så hadde det vært koselig om han kunne delta litt på nissefesten. Hva mener dere?
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Nei, hadde ikke sendt min i barnehage. Både av hensyn til han og de andre ungene som han kan smitte.
Mille** Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Jeg hadde ikke gjort det. God bedring! )
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Ville sett ann formen i morgen jeg om han våkner feberfri og er i god form så ville jeg ha sendt han i barnehagen sånn at han kunne vært med å spist grøt og hilst på nissen, men villa hentet han igjen med en gang det var ferdig.
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 nei absolutt ikke... han har best av å være hjemme, og kjipt for de andre barna i bhg om de blir syke til jul....
Tingelingelate med to tomater Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. desember 2007 Men han er jo ikke syk. Har bare feber, han er en litt sånn feberunge. Og i morgen tidlig er den sikkert gått ned til rundt 37,5 eller noe, noe som enda er omtrent 1 grad varmere enn det han er til vanlig.
Honningmelon Skrevet 13. desember 2007 #7 Skrevet 13. desember 2007 Hadde holdt han hjemme, jeg. Jeg sender aldri unger med feber i bhg uansett.
Tingelingelate med to tomater Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. desember 2007 Ja tenkte jo bare at han skulle fått vært med på selve feiringen og henta han rett etterpå:-)
pøber´n & je Skrevet 13. desember 2007 #9 Skrevet 13. desember 2007 Når unger har feber, er det jo kroppen som jobber mot noe. Så det er jo et eller annet. De fleste har ikke feber på dagen, men det kommer på på ettermiddagen/kvelden. Hold han hjemme. Vet hvor ergelig det er med å gå glipp av ting i bhg, men må man så må man
Tingelingelate med to tomater Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 13. desember 2007 Jaja får bare holde han hjemme da...så synd at han går glipp av de to feiringene som de har i bhg da:-(
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 13. desember 2007 #11 Skrevet 13. desember 2007 Hadde ikke sendt han.... Har godt av å ta det med ro hjemme hvis han ikke er i form + at det er dumt å risikere å smitte de abdre.
Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 13. desember 2007 #12 Skrevet 13. desember 2007 Det er du som kjenner gutten din best, om du tror han er frisk nok til ett par timer i morgen syns jeg du kan ta han med en tur. Barn får jo lett feber, betyr ikke nødvendigvis at han er syk-syk eller smittsom for de andre barna. Gjør det du tror er best, ikke la deg styre av alle mødrene her inne!
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #13 Skrevet 13. desember 2007 Støtter klara q jeg.. er sykt mange hysteriske mødre her inne...
Honningmelon Skrevet 13. desember 2007 #14 Skrevet 13. desember 2007 Men, om man ikke er interessert i å høre på hva andre mener, så er det vel ikke noe vits i å skirve innlegge heller? Refererer til deg som sa at hun ikke skulle la seg styre av svarene hun fikk.
cherry coke Skrevet 13. desember 2007 #15 Skrevet 13. desember 2007 Ville ha avventet til i morgen..Kan jo hende han er helt frisk?=) Om du blir hjemme med han kan dere jo lage en liten fest selv? Bake, juleverksted, lage julegrøt osv..God bedring til gutten din, håper han kommer seg av gårde i morgen=)
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #16 Skrevet 13. desember 2007 Ikke hysteriske, men fornuftige vil jeg si:)
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #17 Skrevet 13. desember 2007 Enig med Klara-Q Almenntilstanden sier mye mer enn febermåleren. Tipper det er mange barn som er i barnehagen med feber uten at foreldrene vet det engang. Tenker ikke alltid over å måle så lenge almenntilstanden er god. Virker gutten i fin form så ville jeg ha sendt han i barnehagen i morgen i noen timer og hentet han straks de var ferdig med feiringen. Smitte....... Ja for det er jo nesten ingen barn som er snørrete og småsyke nå på denne tiden. Feberen forteller vel ikke hvor smittsom man er....
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #18 Skrevet 13. desember 2007 http://www.helsenytt.no/artikler/syktbarnbarnehage.htm Her kan du lese litt om hva som er anbefalt. Lykke til uansett hva det blir i morgen:)
Tingelingelate med to tomater Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #19 Skrevet 13. desember 2007 Ja får se det an til imorgen kanskje:-) Men jeg blir ikke hjemme med han, det blir pappaen så det er ikke noe problem. Tenkte det bare hadde vært koselig for han å bli med på noe av julefeirigen i bhg. Er første året hans i bhg:-) Men ser jo seff an til imorgen. Idag har han vært i kjempefin form. Regner ikke med at han blir skikkelig dårlig til imorgen, det har han iallefall aldri blitt før. Men vi får se:-) Takk for svar alle sammen.
herethereandeverywhere<3 Skrevet 13. desember 2007 #20 Skrevet 13. desember 2007 Hvor gammel er han? Er det han som veldig gjerne vil ibhg på nissefest eller er det du som gjerne vil at han skal få det med seg??
Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 13. desember 2007 #21 Skrevet 13. desember 2007 Jeg brukte ikke ordet hysterisk, mener bare at hun må selv vurdere allmentilstanden til gutten sin, da hun kjenner han best. Hun sier jo selv at han er en feberunge. Hørtes litt ut som hun egentlig hadde bestemt seg for at gutten kunne dra noen timer, men at hun skuffet "måtte" forandre mening etter at juryen her inne hadde avsagt dom. Ville bare gi henne et lite puff i andre retningen, da jeg er enig med hennes første vurdering
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #22 Skrevet 13. desember 2007 Som helsepersonell kan ikke jeg få meg til å anbefale folk å sende barn i barnehagen med feber.... Men er han feberfri og frisk, er det selvsagt en annen problemstilling.
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #23 Skrevet 13. desember 2007 Litt vanskelig situasjon syns jeg.Er egentlig sterkt i mot å sende barn med feber i barnehage,men hvis feberen er rundt 38 og almenntilstanden er fin er jeg usikker på hva jeg haddde gjort selv. Han er jo så stor at han skjønner hva som skal skje,og 1-2 timer på mammas fang for å spise grøt og hilse på nissen,er kanskje ikke det verste han kan være med på... Som sagt,litt usikker. Du kan jo se ann i morgen tidlig,og høre hva de i barnehagen mener.
Tingelingelate med to tomater Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #24 Skrevet 13. desember 2007 Han blir 3 i februar. Vet ikke om hvor mye snakk det blir om dette i ettertid , men de har jo snakket om dette en stund i bhg da...og det har han fått med seg...men men ...han dør jo ikke om han ikke drar da...hadde bare vært litt moro:-) Kan jo hende han har glemt hele nissefesten av for alt det jeg vet:-)
herethereandeverywhere<3 Skrevet 13. desember 2007 #25 Skrevet 13. desember 2007 Det blir jo helt sikkert nissefest neste år også ;-) Det er jo du som kjenner gutten, så du vurderer jo dette best. Jeg vill sett an formen i morra tidlig, men er nok ganske steil på å ikke dra ungene når de har feber.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå