Phantom´ Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Hjelp, glemte å spørre legen om hva jeg gjør med henvisningen. Fikk bare lappen i hånda og gikk. Hva gjør jeg? Slår opp i telefonkatalogen og ringer en vilkårlig fysioterapeut??? Henviser de videre??? Legen snakka om at jeg burde satse på bassengtrening. Får jeg da dette hos fysio? Ble veldig usikker her. De få gangene jeg har fått henvisning til noe har det vært til en bestemt navngitt spesialist.
Beama Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Ja.. du må ringe rundt til fysioterapeuter selv. Bare å hive seg rundt å begynne å ringe for det kan være lang ventetid for å komme til. Ang. bassengtrening vet jeg ikke, men spør når du ringer en fysioterapeut=)
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 jeg slo bare opp i telefonkatalogen ja + at jeg hørte med ei på jobben hvor hun gikk da hun hadde bekkenløsning. Så du kan bruke henvisningen hvor du vil Kan jo ringe rundt og spørre litt da..
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Jeg slo opp på Gule Sider, og fant en i nærheten av hjemmet som jeg også har vært hos før. Jeg fikk time en uke etterpå da, men sikkert ulikt fra sted til sted. Ville nok snakket med fysioterapeuten om bassengtrening, noen steder er det egen grupper for pasienter hos de ulike fysioene.
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Du bør absolutt prøve å få komme til en fysioterapeut som er spesialisert på bekkenplager. Ofte har de ulike fysioterapeutene sine områder som de er spesialisert på, og da sier det seg selv at det er greit å havne hos "riktig" fysioterapeut, ikke en som f.eks. er spesialisert på skulder-og nakkesmerter I tillegg er det ikke sikkert at alle fysioterapeutene i ditt område er dekket av kommunen, og man har ingen mulighet for å få dekt behandlinger hos disse. -DET er greit å finne ut av! Her i distriktet er det to fysioterapeuter som har bekkenplager som spesialfelt, men det er kun hos én av dem man får dekt behandlinger og trening. Jeg går til henne som man får dekt behandlinger hos, og hun driver i tillegg med vanntrening for gravide med bekkenplager. Så da jeg fikk rekvisisjon fra legen min, ringte jeg rundt og forhørte meg, og fant ut hvem jeg burde gå til behandlinger hos. Der går jeg nå en gang i uka/ annenhver uke. Hun satte meg også opp på vanntreningen som hun har to ganger i uka, også kan jeg være med når jeg har tid og mulighet. -Det er absolutt å anbefale, og bør virkelig prioriteres!
Phantom´ Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. desember 2007 Høres ut som det kunne være noe for meg. Kan jeg spørre hvilket distrikt du bor i? Jeg kan dra til Oslo/Bærum/Asker. Tar gjerne i mot tips om denne du bruker er i dette området
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå