Gå til innhold

VARMT vann og stæsj


Jannamor

Anbefalte innlegg

Hei og hopp. Jeg har leddgikt, scheurmann og fibromyalgi, og i stedet for medisiner, bruker jeg MYE badstue, boblebad, karbad og dusjer, men VARMT vann. Nå leser jeg flere og flere steder at dette ikke er bra.

 

Man kan karbade hjemme hos seg selv, men man skal ikke ta badstue, eller bruke offentlige boblebad.

 

Basseng er ok, og ikke for varmt vann (over38) når man dusjer eller bader

 

Stemmer dette? Da går jeg i såfall 7,5 mnd med helvetessmerter i møte. VARMT vann er det eneste som fungerer som smertelindring. (utenom å dope seg på piller, som aldri har vært aktuellt) Trener og spiser riktig og sånn da, men varmt vann er min himmel.

 

Har bobla offentlig i ca 15 minutter når jeg var litt over 4 uker på vei. Var det skadelig det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

Tror ikke det skulle være det store problemet.

Grunne til at de sier det er at du ikke skal bli overopphetet - og at baisen ikke skal bli overopphetet.

 

Ikke ta mitt ord for god fisk, men jeg tror at så lenge du er flink med å gå ut av bassenget og badstuen med jevne mellomrom så du ikke koker over, burde det gå fint.

 

Den samme regelen gjelder jo for soling - at man ikke skal sitte med "humpen" midt i solen uten noe over den og steke seg. Jeg orket ikke sole meg så mye selv første gang, men kjenner mange som slikket alle solstrålene de kunne mens de var gravid.

 

Ta ting med en klype salt og bruk sunn fornuft, så går det nok bra.

 

Forøvirg skjønner jeg ikke hvorfor offentlig boblebad er mer farlig enn boblebad hjemme??? Det kommer jo ikke noen basiller el. inn til babisen??? Dette er det kanskje andre som vet mer omm en meg :o)

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...