Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Hvor vanskelig er det å uttale dette korrekt? Tydeligvis svært vrient. Det høres ut som dere har Downs når dere snakker om "psykRiatri". Synes denne feilen er stygg uansett, men spesielt grov er den når den begås av helsearbeidere. Kjenner ei som utdanner seg til å bli psykRiatrisk sykepleier. Tror heller det er henne som burde vært lagt inn for en aldri så liten sjekk.........
ScaryMama Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Jeg har faktisk aldri hørt det blitt uttalt slik... Morsomt;)
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Det har ikke jeg heller. Hørt at noen uttaler det sånn mener jeg. Det plager meg mye mer at folk sier sjilli, sjino, sjips og sjøtt
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Den vanligste uttalefeilen er vel psykriati?
Premenstruella Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Jo, det er ganske ille å uttale yrket/feltet sitt ukorrekt. Barn kan unnskyldes når de sier fRabrikk, nalve, savle og den slags... Men dette bør en vitterlig vokse av seg....
Premenstruella Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 Nei, den må være svært sjelden. PsykriaTI? Never heard about. Tror du bør drive ytterligere research.
Loglady Skrevet 13. desember 2007 #7 Skrevet 13. desember 2007 Kosjen går det på frabrikken? Har bodd i Finnmark, vettu. Det som forundret meg, var at de ikke sa brarnehagen og brutikken også.
nissetøs Skrevet 13. desember 2007 #8 Skrevet 13. desember 2007 Søstera mi er snart psykolog. Hu sier enda psykriatri. Vanlig feil det der, tror imidlertid det skal någet mere til for å få veninnen din innlagt.
Premenstruella Skrevet 13. desember 2007 #9 Skrevet 13. desember 2007 Hehe, frinnmarking du`a Skjønner ikke at det skal bli så mye enklere ved å slenge på en ekstra "R".... Psykriatrisk sykrepleier må vel være det ypperste.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #11 Skrevet 13. desember 2007 Siden feilen er vanlig så skal det bare godkjennes? For en slapp holdning. Hvis hun utdanner seg til psykolog, bør du gi gjøre henne obs på feilen... Hun mister troverdighet når hun ikke kan omtale arbeidsfeltet korrekt... Kunne like gjerne sagt at hun skal bli PSYKROLOG.
Premenstruella Skrevet 13. desember 2007 #12 Skrevet 13. desember 2007 Har du hørtttt. Gu`korr artiiii
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå