Gå til innhold

Når slutter barn å sove 12timers natt?? Hmm....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo:)

Har en sønn på 3 år nå og han sover generellt sett 12timers natt enda. Slik har det vært i vell 2år nå og det trenger han selvsagt nå når han er liten. Satt bare å tenkte på når barn generellt sett ikke må ha så mye søvn, hvor gammel er dem da tro. Noen som vet? Selvsagt er det veldig inviduelt hvor mye søvn barn trenger, men sånn statistitikk sett;)

Sikkert flere som er enig med meg , men jeg er så glad i de kosetimene for meg selv om kvelden etter han er lagt seg i åttetiden:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldstegutten min på 5 år sover ca 11-12 timer pr natt i hvertfall. Har ikke erfaring med eldre barn enne det. ;o)

Skrevet

Jenta vår er 5 år og sover fortsatt gjerne 12-13 timers natt hvis hun ikke blir vekket på morgenen.

Skrevet

5 åringen og 3 åringen vår legger seg samtidig og våkner omtrent samtidig også, men har merket den siste tiden at 5 åringen etterhvert kanskje kunne få vært opp en halvtimes tid lenger etterhvert. Tenkte at når han begynner på skolen neste høst skal han få være oppe litt lenger, får se det an litt, men tror det skjer en endring rundt 6-7 år, da trenger de litt mindre søvn og så går det litt i rykk og napp til de er 13-14 år og får en mye tilsvarende rytme som oss voksne.

Skrevet

Min gutt på 2 1/2 sover 10 timer om natten. Sånn har det vært lenge... Sover av og til 1/2time på dagen

Skrevet

Slutter????

Når f*** begynner de med det da? Våre barn har aldri sovet 12 timer, ever. Kan tenke meg at når de kommer i tenårene så kan det vel hende vi må slite de opp, men ikke før, hehe.

Kan desverre ikke hjelpe deg med svar på dette ;-)

Skrevet

Her soves det gjerne mellom 13-14 timer/natt. Sån har det vært sen de var bare noen få måneder. De er 4 år 3 mnd og 2 år 5 mnd. Tror ikke mine kommer til å slutte med det på lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...