Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Vel baking er ikke min sterke side. Så trenger virkelig en sjokoladekake jeg kan lage til 3 års dagen til sønnen vår på søndag. Og tips til at den blir velykket.
SaftSuse *Overtid* Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Toro har sjokoladekake på pose som er idiotsikker ) (jeg er heller ikke noen kløpper til å bake, hehe )
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2007 Det er egentlig inni ovnen som er litt av problemet. Hever seg skjevt, blir brent eller vet aldri når den er ferdig.
tvkrus Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 den jeg lager to egg 2.5 dl sukker vispes hvit 2ts bakepulver 3dl mel 1 ss vanijesukker ta i det tørre 100 smør smeltes 50g kokesjokolade smeltes i smøret etter det er tatt av plata 1,5dl melk ta i en 24 stor spring form 180grader ca 40 minuter SAUS ta på når kaka er helt kald 50g smør 1dl kremfløte 2ss sukker 1ts mel 50 g kokesjokolade ta alt i en kjele som settes i varm bad ikke på plata når alt er smeltet rør det sammen rør av og til i sausen til den blir tykk ( ikke stress) hellse over en kald kake lages med fordel en dag i forveien da den blir bedre av å stå litt. pynt med det du vil seigmen --- til hakkete mandler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå