Gå til innhold

Ca. når fester hodet seg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si, er så individuelt.... Mine to forrige festet seg aldri helt, bare delvis. Men sånn i gjennomsnitt sa jordmor, så ser fødselen ut til å starte innen 2 uker etter at hodet har festet seg.

Skrevet

VELDIG individulet... fra uke 25 til aldri;)

Skrevet

Hun sjekket hos meg i dag (36+6), og han ligger langt ned i bekkenet med hodet var bevegelig så dette er individuelt. Er jo mange det i det hele tatt ikke fester seg på :-)

Skrevet

Men er det ikke farlig hvis det ikke fester seg?

Skrevet

Nei. Før sa de at man skulle legge seg på rygg hvis vannet går når hodet ikke er festet, men dette praktiseres ikke ved Levanger sykehus lengre. Det de er eventuelt redd for er navlestrengsfremfall, men man blir så nøye overvåket sa de til meg når jeg var på samtale at dette måtte man ikke bekymre seg for.

Skrevet

Jeg spurte legen min om det forrige uke, hva jeg skulle gjøre om vannet gikk (hodet var ikke festet da) og jeg fikk beskjed om å legge meg ned og ringe ambulanse. Så ikke navelstrengen kom i klem.. Noe den KAN gjøre om man står/går/sitter oppreist!!!! Og det kan gå ille for babyen...

Det var praksisen på Tønsberg sykehus, de fleste legene her også...

Skrevet

Dette fikk vi også beskjed om av jm, og vi hører til St.Olavs.

(samme som anonym skriver...)

Skrevet

Starter etter to uker fra hodet fester seg??? Oi oi!! Var på sykehuset på mandag, og fikk konst. at hodet er festet. Det vil si at kanskje jeg sprekker før januar da?

Skrevet

Hei! jeg fikk beskjed om 3-4 uker etter at hodet er festet, skulle være vanlig.

Skrevet

Trenger nok ikke bety at du føder før januar... Her har hodet vært festet siden uke 32 og er nå 8 dager på overtid :)

Er nok ganske opp og ned det der ja ...

Skrevet

Hodet var festet her i uke 32. Nå er jeg 36 fullgåtte uker i morgen, og heldigvis ikke tegn til fødsel enda. Jordmor sa at barnet ikke nødvendigvis kom tidligere selv om hodet var festet tidlig. Jeg håååper h*n holder seg inne til januar!!

Skrevet

Fikk beskjed hos jm at praksisen med at man skal legge seg ned om vannet går dersom hodet ikke er festet, er avleggs. Navlestrengen kan like gjerne komme i klem om man ligger nede har nyere forskning vist

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...