Luans mamma Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Sitter og leser på "Første leveår" og der står det: "De fleste spedbarn sover natten igjennom uten å våkne nå." Min er 5,5 mnd og får 2 porsjoner grøt, middag og litt frukt til lunsj, men han våkner flere ganger i løpet av natten. Som regel går det greit med smokken, men ca. 2 ganger i løpet av natten må jeg ty til puppen, for det virker som at han er sulten. Kanskje jeg skal prøve å bare gi litt vann? Eller er det for tidlig å "nekte" å gi pupp?... Skulle så gjerne ha lagt han på eget rom nå, men vi har ikke noe barnerom klart enda.
En Prins + Prinsesse Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 gutten min er 6 mnd å sover hele natta igjennom!! det har han gjort siden han var 2 1/2 mnd gammel.. kan hende det kommer av at jeg ikke ammer...
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Hehe... Har ingen tro på at de fleste sover igjennom når de er 6 mnd! Kanskje sånn ca halvparten, men neppe så mye mer enn det. Er helt normalt med våkennetter frem til barnet er 1 år. Min 5 åring er fortsatt våken de fleste netter (men nå vekker han ikke oss da) og 3 åringen var vel ca 9 mnd før han begynte å sove rundt. Mini er akkurat 6 mnd og sover på ingen måte rundt, men det har hendt noen få ganger at han har sovet til 4-5 uten å våkne da, så det er da noe.
Willy Wonka Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Min gutt sover gjennom hele natten, dvs. våkner av og til mellom kl. 4-5 for mat...så sovner han igjen. Han er 9 uker.
Fire småtroll Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Eldste gjorde det, han begynte å sove fra ca 20.00 til 06.00 da han var drøye 4 mnd gammel. Men mellomste sov ikke natta gjennom før han var 1,5år! Våknet i halv fire tiden hver eneste natt, og var våken et par timer. Når han endelig sovnet igjen var det bare en halvtimes tid til eldste sto opp, vi gikk rundt som levende døde en stund da ja.. Minste er nå straks 7 mnd og sover langtfra hele natta. Hun legger seg ca 19.00, sover til ca 23.00 og ammer litt, våkner igjen i ett-to tiden og sovner igjen når jeg dytter i henne smokken. Når hun våkner igjen i halv fem-fem tiden vil hun ha pupp, sovner igjen og sover til ca 05.30, da starter dagen, blid liten jente ligger og roper "ba-pa-pa-pa" Har ingen forhåpninger om sammenhengende søvn enda jeg ihvertfall, men det går seg til etterhvert. Du får prøve å ta deg en blund i løpet av dagen så du ikke blir helt mannevond ;-)
SaftSuse *Overtid* Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 Gutten vår har sovet 10-12 timer uten mat fra han var 2mnd ) Heldige ja:o)
Luans mamma Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. desember 2007 Egentlig skal jeg ikke klage, for når han våkner, sovner han rimelig kjapt igjen. Har aldri opplevd en eneste våkenatt med skriking. Men, det hadde vært utrolig deilig med sammenhengende søvn....
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #8 Skrevet 13. desember 2007 Vår lille engel våknet flere ganger per natt, gjerne 6-7 ganger, helt fram til hun var 6 mnd, da flyttet vi henne på eget rom. Første natten våknet hun en gang, neste natt sov hun fra åtte om kvelden til åtte om morgenen...!
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 13. desember 2007 #9 Skrevet 13. desember 2007 Min datter på 7mnd sover på ingen måte natten gjennom .Hun våkner 3-4 ganger og må ha pupp hver gang. Hun spiser ikke så mye fast føde enda da. Bare ca to kvarte grøtmåltider og litt frukt. Tror ikke det vil hjelpe så mye å plassere henne på eget rom, den første våkningen hennes skjer jo før vi legger oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå