Gå til innhold

Når man leier av muslimer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg har alltid gitt en blomst til jul til de jeg leier av. Men etter jeg flytta nå leier jeg av muslimer. Kjempehyggelig familie, men de feirer jo ikke jul... Er det da sånn at det blir "dumt/feil" av meg å gi de en blomst i julegave? Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok gitt en blomst jeg :-) De vet jo at du er norsk og feirer jul, tror nok de bare vill sette pris på det

Skrevet

Jeg ville gitt blomst:) Uavhengig om de feirer jul eller ikke. Syns det er koselig av deg og ikke dumt-

Skrevet

Blomst er alltid koselig det, men det trenger jo ikke akkurat å stå "god jul" på den ;-)

Skrevet

Etter hva jeg har hørt så er det eid den 19/12, så kan kanskje gi da! men sjekk med noen om datoen :)

Skrevet

De fleste muslimer jeg kjenner "feirer" jul. Altså, de pynter, har juletre og gir ungene gaver. Så jeg ville gitt blomst!

Skrevet

om noen hadde kommet og gitt meg en gave fordi de feiret en eller rannen høytid og tenkte på meg så hadde jeg blitt gald.

kjør på

Gjest BigMama og februargutta
Skrevet

eid har vært :) tror de ville synes at det var koslig at du satte pris på dem :) gi en blomst du :)

Skrevet

Nei herre gud! De bor da i Norge og her feirer vi jul. Kjøp blomst og ønsk de god jul selv om de ikke feirer! Høfligere det enn å overse de synes jeg i jaffal!

Skrevet

id eller eid som kommer etter ramadan har vært ja, men det kommer en helligdag til 19 eller 20. des.... husker ikke hva den heter, men den feires. Et visst antall dager etter id.

Skrevet

20. desembr

Muslimenes største høytidsfest, id al-adha (offerfesten) eller id al-kabir (den store fest). De som er på pilgrimsferd til Mekka, feirer offerfesten i dalen ved Mina. Men rundt om i hele verden feirer muslimer med dyreoffer, de slakter en kamel, en sau eller geit, og maten gis til de fattige. Ofringen er til minne om Guds barmhjertighet, han gav Abraham et dyr å ofre i stedet for sønnen Isak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...