Gå til innhold

Hjelp, ny jobb og gravid! noen med tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne i ny jobb 1 februar og fant akkurat ut at jeg er gravid, vil da være ca 3,5 måneder på vei når jeg starter. Veldig pinlig situasjon, men ante virkelig ikke noe om dette da jeg sa ja til jobben. Hva skal jeg gjøre? Noen med erfaring? tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ærlighet varer lengst har jeg erfart... Gi beskjed når du begynner i februar. Det å være gravid er ingen oppsigelsesgrunn i følge Norsk lov.

Selvfølgelig er det ubeleilig- men det er jo en gang slik at situasjonen er som den er.

Gratulere forresten :)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Jobber du allerede nå? Hvis ikke så lønner det seg jo at du skaffer deg noe vikararbeide eller noe snarest slik at du har jobba 6 av 10 mnd før fødsel!

Når du sier i fra til arbeidsgiver så kan du jo samtidig si at alle sykemeldingsutbetalinger i forbindelse med svangerskap skal arbeidsgiver få tilbakebetalt fra NAV! Det er dessverre ikke alle arbeidsgivere som vet dette, og da tror de at de taper på å ha gravide hos seg da mange av dem blir sykemeldte en eller annen gang i løpet av svangerskapet.

Skrevet

Dette høres ut som meg!

Jeg fikk tilbud om jobb i juni, start 1 november. Tok ferie en uke etter at jeg hadde takket ja til jobbtilbudet, etter to uker ferie fant jeg ut at jeg var gravid (etter 10 måneders prøving). Jeg har i lengre tid jobbet som konsulent inn mot firmaet jeg fikk tilbud om jobb i. Gikk til sjefen å gav beskjed da jeg var 12 uker på vei (før den ofisielle start datoen min), han bare flirte å sa at det haddde de regnet med. De ansatte meg med et litt lengre perspektiv enn 1-2 år, så han ønskte meg bare lykke til og ba meg gi beskjed dersom det er noe de kan gjøre for å tilrettelegge jobben for meg.

Lykke til, dette går bra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...