Gå til innhold

Trenger hjelp angående bleieutslett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er sår for første gang, men synes ikke det hjelper å smøre han. Er rødprikkete (prikkene ligner små kviser) og et sted ser det nesten ut som eksem. Ser ikke ut som det plager han men.

Noen som har en god salve å annbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

canesten bør ikkje brukast på så små utan med samråd med lege. Eg har ein gutt som har hatt masse problemer med bleieutslett og til tider opne sår. Mitt beste tips er inotyol salve, og potetmjøl. Men ikkje samtidig. Prøv deg fram. Potetmjølet tørkar huda, og salva hjelper på helinga.

Skrevet

Har smørt han med inotyol. Skal prøve med potetmjøl i morgen.

Skrevet

Inotyol anbefaler jeg også.

Men prøv å la stumpen luftes hver dag.. det tok knekken på det her..

Skrevet

slik hadde tulla mi oxo:) så jeg dro på helsestasjonen.

da fikk jeg beskjed om å holde meg langt unna potetmel.. (ikke vet jeg hvorfor)

så sa hun at jeg skulle bruke aselli sink salve, men da jeg kom på apoteket anbefalte di Inotyl som jeg da kjøpte.. så når jeg skifta bleie på tulla vasket jeg godt med god og varm klut og brukte føneren til å tørke(ikke det varmeste) så tok jeg på godt og tykkt lag meg den salva og på med bleien.. lot henne oxo ligge naken på gulvet, litt søl kan man bare tørke opp:)

men skulel vist ikke bruke noe pudder eller potet mel oppi det.. det var for å forbygge,

Skrevet

Her har vi brukt Weleda calendulasalve fra helsekost hele veien, den virker utrolig raskt og er veldig god!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...