Gå til innhold

Hvis din mor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

som er alkoholiker, ringer å spør om du kan kjøpe med en halvflaske sprit, siden du alikevel går forbi polet på vei til bussen, hva svarer du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men at jeg godt kan ringe til et behandlingssenter og kjøre henne dit. Og så bedt om at hun aldri spør om det igjen.

Vil jo ikke være medvirkende til å ødelegge et liv..

Skrevet

Takk, min mening også. Men ikke min søsters desverre. Hun kjøpte, dro ut ditt med sin 4 år gammle sønn, og kom hjem i 9 tiden.

Vet da at min mor mest sansynlig har drukket mens de var der, da hun sjelden/aldri har alkohol i hus uten å konsumere det.

Blir en smule forbanna ja

Skrevet

Det er jo en forferdelig skjebne, og det viser hvor langt utpå hun har havnet, når hun ber sine barn om hjelp. Eneste som hjelper er jo å si nei, og forklare hvorfor på en fin og rasjonell måte når hun er edru eller inne i en god periode.

Og at dere vil støtte og hjelpe når hun bestemmer seg for at hun faktisk ønsker og trenger hjelp. Inntil da ville jeg sagt at kontakt med hvertfall barna er uaktuelt.

Jeg er kanskje slem nå, men vi har hatt alkoholisme i nær familie, og ofte forstår de ikke hvor landet ligger, før noen sier i fra.

Skrevet

Hun har vært innlagt på div avrusningssentre de siste 17 årene.

Hun har ikke kontakt med mitt barn, utenom hos mormor, og da er hun edru. Hun har heller ikke kontakt med mine 3 andre søskens barn, men ene søstra mi klarer ikke bryte kontakten på den måtten.

Så det er lite som hjelper....

Men håper jo alltid på et mirakel:)

Skrevet

den søstra hadde jeg fillerista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Huff,å gi alkohol til en alkoholiker er jo som å putte de i grava,kanskje hun trenger litt lengre tid på rehab senter,ikke bare noen uker,men mnd? Og tett oppfølging etter det,kan nok være at hu skriker etter hjelp,og på den måten involverer dere barna i hennes problem.

Skrevet

Helt enig! Du gir ikke alkohol til en alkoholiker og heller ikke et rep til en suicidal...

Vi har også en alkoholiker i nær familie og vi kjøper aldri alkohol til vedkommende. Føler at vi på en måte blir medskyldige da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...