Idun<3tosmå<3 Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Vasokonstriktiv effekt indikerer at xylometazolin kan være skadelig under graviditet. Absorberes i liten grad systemisk ved intranasal administrering. Det er derfor mindre sannsynlig at preparatet kan forårsake fosterskadelige effekter. Kan brukes under graviditet i terapeutiske doser. Overgang i morsmelk: Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket. Preparatet kan brukes under amming i terapeutiske doser. Dette er klippet ut fra felleskatalogen. Og mine konklusjoner blir; Det kan være farlig, men man kan bruke det... Stoffet er farlig, men går i liten grad over til placenta (morkake). Har prøvd saltvannsløsning, som bare gjør det verre.. Nå har jeg snytt meg så masse at jeg blør i nesen... Begynner å bli lettere frustrert!! Hva gjør dere? Er det noe som garantert ikke er farlig som hjelper??
Trultemora er presseklar!! Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Det er flere leger som gir ut resept på Otrivin! Jeg er fullstendig avhengig av det, ellers får jeg rett og slett ikke sove på natta!!! Men alt med måte selvsagt!
åsemor Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 det heter seg at man ikke skal gå på otrivin når man er gravid , er no ordentlig dritt om man blir avhengig av det
Noramor+Sara kommer i april Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Jeg fikk beskjed ved to apotek at Otrivin KUNNE gi sammentrekninger i livmora,som igjen ville føre til igangsettelse av fødsel....... Bruker ikke nesespray selv,men fikk beskjed da jeg skulle kjøpe til mannen min,de misforsto å trodde det var til meg!!
Kvitrebekk Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Huff. Jeg har brukt litt Otrivin. Men kjøpte da den til barn.
theafranord Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 Jeg har vært avhegning av nesespray nå i 11 år....og klarer ikke slutte. Dette er mitt tredje svangerskap, og det har ikke skadet mine to barn som er født, og jeg merker ikke sammentrekninger i livmora nå når jeg tar otrivin. Legen vet om at jeg er avhegning, men sier at det ikke er til skade for fosteret...
Labambie Skrevet 13. desember 2007 #7 Skrevet 13. desember 2007 Er vel samme her som med alt annet, alt med måte... Tar man det som beskrevet på pakningen og i tidsperioden anbefalt er det ikke farlig. Alle som er forkjølet i svangerskapet,bruker sikker noe..
sydilla Skrevet 13. desember 2007 #8 Skrevet 13. desember 2007 Det sa legen min også. Men ikke over de 10 dagene og bare den doseringen som står på pakka. Det er "farligere" å få bihulebetennelse sa hun.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 13. desember 2007 Ja, og det er jo akkurat det jeg har fått fordi jeg har fulgt rådet til apoteket:( Ikke enkelt å tolke alle forskrifter, og når "fagfolk" gir ulike råd, blir det til at man tenker at man bør kanskje være på den sikre siden. Ser ikke ut til at antibiotikaen jeg har fått har truffet heller, men skal gi det utpå dagen i morgen før jeg drar til legen igjen. Pyton å være syk i utgangspunktet, men fryktelig når man har noen inni seg å ta hnesyn til og...
Fullrulle86 Skrevet 13. desember 2007 #10 Skrevet 13. desember 2007 apoteket har ikke lov til å gi råd annet enn det som står i pakningen så det en som regel får til svar der dersom en spør om gravide kan bruke nesespray er: "det må bli i samråd med lege." legen min sa det var greit å bruke nesespray. Det som jaffal er ufarlig er saltvannsspray. du kan jo prøve dette først?! di har di på apoteket:o)
Baby nr3 ombord Skrevet 13. desember 2007 #11 Skrevet 13. desember 2007 Rhinox er ingen fare for gravide, det bruker jeg om dagen:) Travelt med tett nese og saltvann funker ikke.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 13. desember 2007 Saltvann funker IKKE!! Ble jo verre av det! Enda bra det i allefall var god mentolsmak på det da! Jeg tror nok jeg blir å kjøpe Otrivin i morgen. Normalt bruker jeg tablettene Rhinexin, men disse kan jeg ikke bruke nå når jeg er gravid! Rhinox har jeg ikke hørt om, virker det da? Kanskje jeg kan kjøpe begge da, og først prøve Rhinox!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå