Gå til innhold

Kløe på magen...HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klør noe helt forferdelig på magen. Oppå de gamle strekkmerkene fra forrige svangerskap. Ekstrem kløe, så jeg klarer ikke la være å klø!!! Vet jeg ikke burde men...

Smører magen både titt og ofte med kremer og oljer, men det hjelper kanskje bare i noen minutter. Nå ser jeg at det har dukket opp små røde prikker(blemmer) der jeg klør meg.

Uff og uff... Noen som har noen tips mot kløe på magen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her:=( svir også...gjør dine?

Skrevet

Ja det svir og klør om hverandre. Forferdelige greier dette :(

Skrevet

eg og!!! Har fult av blemmer over heile magen og på sidene.. ser skikkelig fælt ut! men eg va me legen for d i dag, og fekk salve (hydrokortisonum salve) den skal eg smøre på kveld og morning, og d skal vist hjelpe.. men har ikkje gjort d enda. kunne tenkt meg å smøre meg inn me den 6-7 ganga sida klokka 6 i kveld, men eg får holde meg til reglane.

Jah, d e rett og slett heilt forferdelig. Eg måtte bere gå til lege, for eg ville ikkje gå i dei 5 vekene eg har igjen å bere klø og klø.

Skrevet

be legen om å skrive ut enten polarmin eller ursofalk. det hjelper!

ellers syns jeg at et bad hjalp litt for meg! veldig varmt vann vel å merke. men tablettene jeg fikk (ursofalk) hjalp utrolig etter et par tre dager!

Skrevet

Dette kan være svangerskapskløe med forhøyede lever og galle-verdier,noe som er farlig for babyen. Dere må få legen til å ta en blodprøve og skjekke leververdiene på den... Jeg hadde lest om dette på nettet forrige uke og fikk legen min til å ta prøve av meg. Fødselen min blir blir satt igang på mandag... Imellomtiden tar jeg ursofalc og K vitamin. ursofalcen, hjelper mot forhøyede lever og galle verdier. Mange vet ikke at svangerskapskløe kan være farlig. Jeg råder dere sterkt til å få tatt en blodprøve..

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar. Skal til jordmor til tirsdag. Ber ho ta en titt og vurdere det. Ho vil jo se om det er "ille" nok til å skulle gjøre noe med det.

Håper jeg kan la være å klø så mye, blir bare ennå værre av å klø og klø og klø........

• 3 uker senere...
Skrevet

Oææh... Er det farlig? Men er ikke svangerskapskløe sånn som klør over alt? Jeg klør bare der jeg har merker på magen... :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...