Gå til innhold

Dere med bekkenløsning...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alle vondt fremme i skambenet?

Jeg plages selv, men legen mener det ikke kan være bekkenløsning siden jeg ikke har vondt fremme.

Er 100% sykemeldt nå pga vondt i hofte, rygg og halebenet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes veldig rart ut, for både nå og i forrige svangerskap har jeg smerter i baken og nedover lårene!! Vondt fremme får jeg når jeg har gått lenge med kjempevondt bak, da begynner det framme først. Og både lege og fysioterapeut sa med en gang at det var bekkenet mitt.. Du kan ikke få en "second opinion" av en annen lege? Fysioterapeut?

Skrevet

Jeg har ikke vondt fremme men bak i korsrygg, haleben og hoftene... Min lege sa dette var bekkenløsning.. Så jeg går på 50% sykemelding pga det nå...

Skrevet

HI her...

Takk for svar.

Jo, jeg skal til jordmor den 19. så jeg skal høre med henne også.

Den legen jeg går hos er ikke helt grei å ha med å gjøre.

Skrevet

Det du kan gjøre er jo å spørre om å få en henvisning til fysioterapeut for å få sjekket dette, dersom legen din er vanskelig! Fysioterapeuter har i hvertfall greie på dette - går selv til behandling for rygg og nakke plager, og da jeg fikk bekkenløsning i tillegg leverte jeg bare en henvisning på det også...

Skrevet

Fysioterapeuten min sier også at nyere forskning mener at det som kommer på baksiden av bekkenet ikke er bekkenløsning, men bekkenlåsning, eller rygg- og hofteproblemer som forverres i forbindelse med svangerskap. Det betyr ikke at problemet ditt er noe som helst mindre alvorlig av den grunn..... Du går nok med mye av det samme som oss med bekkenløsning, bare at vi har begge deler. Det er vondt, vondt, vondt! Jeg har selv fryktelig vondt på fremsiden og innover til hele "greia" på begge sider :-), helt bak til halebeinet, rundt hele halebeinet og utover i setet på begge sider, og i begge ileo sacralledd (leddene i bekkenet på baksiden). Klarer ikke å gå normalt lenger. Må antagelig finne frem krykkene snart..... Selv synes jeg det var verst i starten. Da var det liksom så deprimerende. Nå har jeg på sett og vis blitt vant til smertene og klarer å ignorere dem på en måte. Har vært sykemeldt 100 % i aktiv sykemelding siden uke 20, og kommer nok til å fortsette med det. Jobber mindre og mindre. Men jeg holder motet oppe, og prøver å finne løsninger som duger. Pass på å kose deg i løpet av dagen med noe du trives godt med, det er mitt tips :-)

 

Lykke til videre :-) Klem fra meg :-)

Skrevet

Jeg har ikke særlig vondt framme, mine bekkenløsningssmerter sitter bak og nedover i benet. Og både lege og fysioterapaut har konstantert at jeg har bekkenløsning.

Skrevet

Jeg har vondt fremme i / på symfysebenet og på sidene - altså hoftepartiet og nedover lårene. Det kjennes alt i alt ut som om beina skal løsne fra kroppen:-(

I starten av graviditeten hadde jeg bare smerter bak.

Skrevet

jeg for til lege når jeg var 15uker. fordi jeg hadde så vondt nedafor korsryggen,og nedover rumpeballene. legen min ville ikke sykmelde meg helt,fordi hun mente d ikke var bekkenløsning fordi jeg hadde så god bevegelihet. men jeg ble hennvist til fysioterapaut. jeg dro dit å var på trening. dette kostet meg 1500kr. så vart jeg henvist til en annen som skulle knekke noe styr på meg,å han sjekket bekkenet mitt (siden jeg hadde blitt verre) å fekk beskjed om at jeg hadde bekkenløsning med gangvansker. så først nå har jeg fått dekkt all behandling. og siden vondten har spredd seg fra haleben å hofter å frem,har jeg blitt 100% sjukmeldt. endeli. d er godt:)

 

så du kan ha bekkenløsning bak i ryggen.

Skrevet

Takk for mange svar=)

Ser det er delte meninger her også;)

Er ikke kommet så veldig langt i svangerskapet.

Er i uke 17 nå, så er jo ganske tidlig enda.

Klarer ikke sitte lenge, eller gå mye før det blir vondt.

Skal som sagt høre med JM og så skal jeg se om jeg får tak i en annen lege også.

 

HI

Skrevet

Alle har IKKE vondt fremme nei!

Lite opplyst lege du har fått.. Du kan kjenne bekkenløsning veldig mange steder faktisk, men det mest vanlige tror jeg er fremme og bak. Som jeg har. Kjenner det nederst i ryggen bak, og utover på sidene i bekkenet. Du må enten finne deg en ny lege, eller få legen din til å skrive ut henvisning til fysioterapaut som GARANTERT vil fortelle deg noe annet!! Du har desuten rett til gratis behandling v/bekkenløsning under graviditet. Iallefall du som er 100% sykemeldt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...