Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Camilla hadde 39,9 i feber når vi skulle legge henne for kvelden. Ga henne paracet siden den var stigende. Det jeg lurer på er: når bør man kontakte lege? Har fått i henne godt med mat i dag, og masse ekstra væske i grøten. Blandet ut vanlig porsjon med nesten dobbelt så mye vann som vanlig, ble nesten som suppe.... Hun har hatt over 39,5 i feber i hele dag, har ligget på sofaen og slappet masse av sammen med meg. Har vært slapp men i godt humør og pratet ganske så mye :-) Men når feberen steg mot 40 tallet merket jeg en forandring på henne, da orket hun ingenting, var skikkelig slapp men fikk fortsatt heldigvis kontakt med henne relativt lett. Noen som har tips og råd?
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Hei, Du kan jo ta en telefon til legevakta og høre hva de mener. Ellers ville jeg nok sjekket henne noen ganger ila natta om hun har veldig høy feber. Får håpe hun sover det av seg. Virker som veldig mange av de små sliter med det samme om dagen. Her er det bare forkjølelse og virkelig mange bæsje bleier. Vi håper det er flere tenner på vei ut. Trøste klem fra oss og det går helt sikkert bra.
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Jeg hadde tatt en kjapp tlf til legevakten. Vi ventet i 3 dager med Matteo når han hadde sånn høy feber, men da gav jeg klar beskjed om at jeg var bekymret og at de måtte ta meg på alvor. Det gjorde de, og det viste seg at han hadde den 4. barnesykdommen.. Heldigvis så tåler de små høy feber uten å ta skade av det. Men sørg for at hun får i seg nok vann og melk. Feber er dehydrerende. Avkjøl henne som du har gjort og så lenge hun spiser godt, og har grei allmenntilstand så er det ikke noe kjempealvorlig.. Men greit å ha henne under oppsikt. Om den stiger mer enn 41, hadde jeg forlangt å få komme rett inn på legevakten.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. desember 2007 tusen takk for svar jenter :-) Sjekket tempen igjen nå og nå er den nede i 39 igjen, og hun er sef. våken og pludrer ivei i senga si. Kommer til å holde et øye med henne i natt. Nå ligger hun i bare bleia og med favorittpleddet sitt. Kjennes ok varm ut, når jeg la henne var hun glodvarm på hele kroppen utenom bena. Så jeg avventer tlf til legevakten siden hun virker generelt piggere. Men må si det var ekkelt å se tempen stige mot 40 grader...
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Det er super ekkelt. Og det føles så farlig. Men det er godt å vite at de tåler det bedre enn vi gjør.. Høres ut som du har stålkontroll.. Men jeg ville tatt en tlf til fastlegen om det varer i flere dager.. Bare for å gi beskjed. Så kan de selv vurdere situasjonen. Jeg gjør alltid det. For når jeg da ringer tilbake så har de historikken inne fra noen dager tilbake, om det skulle vedvare. - Da kommer du også raskere inn om det skulle bli værre..
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 Uff, så guffent med så høy feber. Du er tøffere enn meg, jeg hadde fått panikk for lenge siden. Jeg kan dessverre lite om dette, men da er det jo så greit å ha dere jenter som vet masse! Bra at feberen til Camilla har gått ned. Jeg synes den svingende feberen er så ekkel. Her hadde Mia 39,5 da vi la henne, nå har vi endelig fått sove litt begge to, og når hun våknet nå var den på 35,6. Da funka det nok med nedkjølingen, hun virker litt bedre men er alt annet enn glad. Sutring på kvelden er vanlig her da, så jeg legger ikke så mye i det. Blikket er klarere og hun virker bedre men fortsatt sliten. Men nå har mor endelig fått et par timer på øyet og er bedre rustet til å takle en våkenatt om det trengs. Håper Camilla blir bedre og får sove natten igjennom!
Millapril Skrevet 14. desember 2007 #7 Skrevet 14. desember 2007 Hvordan går det med lille Camilla og feberen? Skikkelig skummelt når den blir så høy, men så bra hun virker ved godt mot. Bra å høre at det går bedre med Mia også, det er slitsomt med sykdom som drar ut.. God bedring til alle!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. desember 2007 Camilla sov relativt greit i natt, våknet i halv fire tiden og nektet å roe seg ned så da gikk jeg inn og sov sammen med henne på gjestesengen der. Virket ikke særlig varm men heller ikke kald, lå jo bare i bleia og med sokker. I dag morges pludret og lo hun masse, kjente på henne og hun var ikke varm men målte tempen til 39 grader. Men hun virker ikke berørt av det, nå ligger hun å leker i lekegrinda si, prater og virker igrunn helt normal hehe Får sjekke tempen igjen om en times tid for å se om det bare var at hun var varm etter å ha ligget under dyna hos meg :-)
Eiriks mamma Skrevet 16. desember 2007 #9 Skrevet 16. desember 2007 Hei, gutten vår hadde 40 i feber sist søndag og da fikk vi beskjed på legevakta at det var viktig å holde feberen under 40 pga fare for feberkramper ved feber hos små barn ved høyere temp. Jeg er ingen ekspert, men ville ha tatt kontakt/ringt lege...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå