Gå til innhold

Uff, helt på gråten, jeg.. (Laaaaangt..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag har jeg en skikkelig dårlig dag! Nå er jeg lei og gleder meg utrolig mye til lillegutt kommer... Har de siste par ukene vært plaget med veldig nedpress og smerter nedentil.. Nå har det blitt så ille at jeg nesten ikke klarer å gå, stivner helt når jeg har sittet eller ligget en stund, og det verker i lysken. Å dusje er en plage uten like fordi jeg da må stå oppreist i over fem minutter. :( Var hos fysioen min idag. Fikk opprinnelig henvisning dit på grunn av smerter i øvre deler av ryggen. Begynte å gå dit i september, og det har hjulpet veldig. Har ikke på langt nær så vondt i ryggen lengre, og tenkte derfor at jeg kanskje kunne fokusere litt på bekkenet mitt fremover, ettersom jeg føler at dette har blitt et ganske stort problem..

Grunnen til at jeg valgte den fysioen jeg går til er fordi jeg gikk til det samme stedet på grunn av en operasjon for et par år siden.. Er også i gåavstand fra der jeg bor, så det virka veldig greit.. Allerede første time fikk jeg derimot høre at graviditet ikke var en sykdom, at det var det mest naturlige i verden og at en eller annen dame hadde løpt maraton til hun var i 8. mnd.. Jeg hadde ikke løpt maraton til vanlig en gang, så for meg virket det litt meningsløst.. Etterhvert stusset han også på hvorfor jeg hadde så vondt i ryggen siden jeg ikke gjorde noenting.. Jeg er egentlig student, men skolen min anbefalte permisjon slik at jeg heller kan begynne på nytt igjen neste høst.. Dette sa fysioen min flere ganger, og jeg følte meg etterhvert dum og ikke tatt på alvor.. Skulle kanskje ha byttet allerede da, men jeg visste liksom ikke hvordan jeg skulle gå frem.. Kjente jeg gruet meg litt til hver time, men ettersom det jo hjalp, fortsatte jeg.. Vel, idag fikk jeg da den vanlige behandlingen for ryggen, og da han skulle til å avslutte, spurte jeg om ikke jeg kunne få litt behandling for bekkenet mitt også, som har blitt så fryktelig stivt.. Har sagt dette flere ganger før, men han har pleid å glemme det.. Joda, han ordnet med slynger til meg og så forsvant han.. Tror jeg lå der i en halvtime, jeg, og visste ikke hva jeg skulle gjøre.. Kom meg løs til slutt, etter bare å ha trent den ene siden, og fyren var ikke å finne, så jeg fikk sagt ifra til en annen og tuslet hjemover.. Var helt på gråten, jeg.. Føler liksom at det er for sent å bytte nå, og er bare så utrolig lei hele greia.. Vet dessuten ikke helt hva jeg skal gjøre.. Bør jeg gå til legen min og snakke om dette, eller? Er det bekkenløsning jeg har fått, og er det vanlig å få det så sent? Jeg er i uke 35 nå.. Trenger noen råd, om ikke litt oppmuntring fra dere snille damer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo legge til at jeg sikkert ikke er så flink til å si ifra som jeg burde være, og at jeg har en tendens til å gjøre problemene mine mindre enn de er.. Synes det er så flaut å "klage" til folk jeg ikke kjenner veldig godt.. Fysioen er en hyggelig fyr, men føler liksom at jeg ikke klarer å snakke skikkelig med han.. Uff, blir bare så fortvilet.. Æsj..

Skrevet

Aaaarhg! For en idiot! Enkelte menn, altså! Er han veldig ung? Han kan jo ikke ha hørt/lest noe som helst om graviditetens innvirkning på kroppen. Vi snakker løpske hormoner, enorm vektøkning og press på det meste av nerver og indre organer. Nei, bytt, bytt, bytt! Snakk med legen og forlang en ny fysioterapaut! Og husk at kiropraktoren gjør jobben med bekkenløsning bedre på halve tiden. Du trenger ikke henvisning fra legen for å gå dit.

Lykke til.

Skrevet

Dette hørtes ikke bra ut, han virker jo helt rar spør du meg! Nei , bare ring å avbestill neste time. Trenger ingen grunn til det, så bestiller du time et annet sted. Du får garantert ny henvisning fra legen om du forklarer saken, ellers trenger du jo ikke henvisning om du feks velger en naprapat istedenfor. De gjør stort sett det samme mener jeg å ha lest. Fikk bedskjed fra min lege at jeg ikke må finne på å gå til kiropraktor når jeg er gravid, men er nok litt ulike meninger om det hos legene virker det som.

Ang det du nevner med nedtrykk og smerter i underliver så kjenner jeg meg igjen. Er selv i uke 32, går i uke 33 nå. Det kommer når jeg reiser meg opp etter å ha sittet, og det tar litt tid før det gir seg. Skikkelig ubehagelig altså. Har legen din sagt noe om det?? Nevnte det til legen sist, men hun sa liksom ikke stort.... Ble iallfall ikke klokere!

Lykke til iallfall, håper det ordner seg for deg!

Skrevet

He, he. Det er bare svada fra uvitende leger. Kiropraktoren jobber med gravide og bekkenløsninger hver dag med strålende resultater! Ikke bare det, men går du litt ofte, kan du til og med forebygge både smerter og plager både i svangerskapet og senere. Rent vedlikehold, altså.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar! Er så utrolig herlig å kunne klage litt til dere her inne! Hehe! Det rare er at fysioen faktisk ikke er ung, og i tillegg har egne barn, så han burde jo skjønne at man ikke nødvendigvis må jobbe på et lager for å ha plager med ryggen.. I tillegg har det jo ikke vært sånn at jeg har sittet stille hele graviditeten.. Selv om jeg har permisjon har jeg nok å gjøre, for å si det sånn! Har ikke snakket så mye med legen min om nedpresset, men har nevnt det til jordmor.. Babyen min ligger vi ganske langt nede i bekkenet, så hun sa at smertene nok kom av at han lå og stanget med hodet.. Skikkelig ubehagelig ja. :(

Tror jeg skal ta meg en tur til legen imorgen og høre hva han sier! Tusen takk for rådene, jenter! :)

Skrevet

Finn deg en ny fysioterapeut. Unødvendig å behandle deg slik han gjør. Selv går jeg til en kvinnelig fysioterapeut som er hetl fantastisk.

Viktig at du får riktig behandling dersom det er bekkenløsning du har fått. Ellers kan det være at det blir verre mot slutten, og kanskje du også er så uheldig at du sliter med det senere.

Ta det opp med legen din, og få han til å henvise deg til fysioterapeut for bekkenløsning, så ordner det seg nok.

Lykke til

Skrevet

Bekkenløsning = behandling hos fysioterapeut

Bekkenlåsning = behandling hos kiropraktor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...