Gå til innhold

Mme og malt - trenger svar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gir gutten vår mest mme og nå begynner han å bli hardere i magen noe han virker plaget av. Fikk tips om å blande litt malt i mme, men hvor mye??? Han er bare 3 uker gammel.

Blir veldig glad for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det er veldig forskjellig....jeg prøvde en liten teskje på flaska ( 180 ml) og da fikk han det greit ut...

Skrevet

Min gutt er 4 uker i morgen og vi har brukt malt på han en stund.

Vi begynte med en halv teskje, i hver flaske han fikk. Nå pumper jeg meg og han får mm. Da måtte vi kutte det ut. For mye malt kan gi luft i magen på de små også. skal ikke være lett dette..Fikk beskjed på HS at jeg måtte prøve meg frem..

Lykke til

Skrevet

Her får hun bare mme, og jeg har en teskje malt i flasken hun får på morran - ca 120 ml.

Det er det eneste hun får iløpet av dagen og det fungere fint for henne.

Skrevet

Hjelper ikke maltekstrakt eller sviskesaft/moss kan du på apoteket kjøpe Laktulose. Dette er HELT ufarlig (ifølge HS og barnelege). Jenta mi fikk fra 4 1/2 mnd alder 2 ml to ganger pr. dag, og dosen må økes (først eks. 3 ml to ganger pr. dag) hvis ting ikke ordner seg etter noen dager. Jenta mi er nå litt over 6 mnd og er nå opp i 5 ml to ganger pr dag. De sa det hos de helt minste skulle blandes med MM/MME, men jeg gir det bare rent i sprøyte rett før amming morgen og kveld. Lykke til:)

Skrevet

Er du sikker på at det er hard i magen han er? Virker som di fleste babyer sliter litt med magen di 3 første mnd. Så blir det bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...