Gå til innhold

Legen skrev ut cosylan til tulla.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått det til barnet sitt her?

Jeg mener og huske og ha hørt at så små ikke skal ha det.

Dem på apoteket reagerte litt på det også, og mente at jeg burde gi bare halvparten av det legen hadde skrevet. Men dem sa også at det sikkert skulle være greit og gi som legen hadde skrevet også, for legen hadde jo sikkert overveid det før hun skrev det ut.

Har ikke gitt henne det enda (men hun har lagt seg for natten)

tenkte heller kanskje gi henne i løpet av kvelden når hun våkner og hoster.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått det til mine barn. Hvor gammelt er barnet ditt? Tror dette går på vekt på barna etter en viss alder. Tror sønnen min på snart tre år skal ha 2,5 ml.

Skrevet

Var rart du fikk det og ikkje efendrin el bricanyl. Eg fikk cosylan som eg hadde i kjøleskapet og sønnen min hosta så veldig at han ikkje fikk sova så eg ringte legevakta og hørte om han kunne få det men dei ville helst at eg ikkje ga han det, blei det for ille så kunne han få litt, fikk dosering til han basert på vekta, hugsar ikkje kor mykje, men var det så ille at han måtte få det så måtte ta han med til legen dagen etter for å få noko anna til han. Var kun til nøden

Skrevet

Skogsmusa :

Hun er bare 10.5 mnd. Det var derfor jeg reagerte litt på det. Legen skrev at hun skulle få 2 ml. Men apoteket sa jeg skulle prøve med 1 ml først og hvis ikke det hjalp så var det greit med 2 ml.

-mammsen-fikk tulle 060606:

Hun har fått effedrin allerede. Det hjelper ikke stort og ender isteden opp med at hun sover enda dårligere på natten.

Så legen sa vi skulle gi effedrin på dagen men cosylan til natten.

Skrevet

Gikk inn på felleskatalogen.no og søkte på cosylan. Der står det at barn FRA 2 år kan få 2,5 ml. Så det var i allfall mye til lille jenta di synes jeg.

Skrevet

På felleskatalogen står det også:

Bør ikke gis til barn under 2 år.

Så jeg vet ærligtalt ikke hva jeg skal gjøre jeg

Skrevet

Hmmm. da ville jeg vel kanskje holdt meg unna det. Gi henne masse drikke, kanskje ikke så mye melk, da dette er slimdannende. Og nesespray slik at hun ikke blir tett, for å motvirke ørebetennelse. Er det ikke noe legevakt du kan ringe for å spørre dem hva du bør gjøre?

Skrevet

Jo jeg kan jo ringe legevakten og spørre. Akkuratt nå sover hun og hoster ikke. Men jeg vet jo at hun begynner igjen etterpå.

Får høre med sambo når han kommer hjem også.

Problemet er jo at hun er ikke så slimete eller noe egentlig. Hun har bare feber og hoster. Legen sa at hun var moderat betent i begge ørene og halsen, men blodprøven var grei og det var nok bare en virus infeksjon sa legen.

Uff... Kan hun ikke bare bli frisk snart.

Skrevet

Å, det er kjedelig det greiene der... har vært hjemme idag med sykt barn idag selv. Streptokokker her... Forferdelig kjedelig..

Lykke til!

Skrevet

hei, vi var til legen med den minste jenta på 2 1/2 år igår. han ville ikke gi cosylan, han anbefalte at vi blandet 5ml solvipect med litt saft. cosylan inneholdt stoffer småbarn helst ikke skulle ha.

det er en dritt tid nå før jul. håper alle gullungene er friske til nissen kommer!!!

Skrevet

Legevakta sa at han ville ikke ha skrevet ut det.

Men han sa også at legen hadde sikkert virdert det til at det var greit, men han rådde meg til og ikke gi det og heller kontakte legen imorgen og få noe annet..

Aaaahhhhhh! Det skal ikke være enkelt!!!

Skrevet

Har ikke hørt før at barn som er så små, har fått forordnet cosylan. I felleskatalogen står følgende: "Bør ikke gis til barn under 2 år." Det står også at cosylan kan hemme respirasjonen, og hemmer hosterefleksen som vil gjøre at barnet ikke får hostet opp slim godt nok. Dette legemiddelet er i samme familie av morfin, og man kan bli sløv av det.

Ville tatt med ungen til en annen lege jeg og fortalt hva du hadde fått for slags hostemedisin, samt påpekt hva som står i felleskatalogen......

http://www.felleskatalogen.no/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...