camosilla Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 ja det kan du. Og vi skal spise pasteurisert ost, ja. Tror alle norske oster er trygge, men gravide skal ikke spise muggost og være forsiktig med myk-oster som camambert/brie osv.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Hva med parmesan? (Tenkte meg ikke om, og kjørte på med parmesan til pastaen tidligere i dag) Noen som vet?
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Fra matportalen: Alle andre typer ost anses å være trygge i forhold til Listeria. Smeltet ost av alle typer er trygt. Disse selges som oftest på tube. Listeria trives heller ikke i harde oster som for eksempel "Gouda", "Jarlsberg", "Norvegia", eller i brunost og parmesan. Disse ostene kan derfor trygt spises av gravide.
Erisa* Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Jeg spiser alt unntatt myke oster nå. Etter listeria-episoden på Rikshospitalet tar jeg ikke sjansen på mykost som Brie og Camenbert selv om melka har vært pastaurisert. Risikoen er jo veldig liten, men allikevel.. Jarlsberg, Gräddost, Norvegia, brunost, Parmesan--- alt det der er greit.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 hva med cheddarost kjøpt på lidl?? står ikke noe på pakka...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå