Gå til innhold

hva sier dere til dette!!?? samværsavtaler - jallajalla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her vil den ene i huset gå på mekling og si at vi skal dele ungene 50/50, at vi har hovedansvaret for hver sin unge.

- PÅ PAPIRET!!!!

Men i praksis, skal vi dele dem slik at han har dem annenhver helg + en dag i uken, slik som vi alltid har sagt..

men han vil ha denne 50/50 ordnignen, slik at vi begge får dobbel barnetrygd, skatteklasse 2 osvosv, og begge får utbetalt penger fra staten... blablabla

jeg vil ikke ha sånn jalla jalla avtale, jeg vil ha det svart på hvitt hvordan samværet med barna skal være, både vanlig samvær, ferier, jul,påske osv...

og noe å slå tilbake til hvis noe skulle skje..

og jeg vil ikke drive med trygdesvindel - og bli tatt for det..

han påstår at det ikke er svindel, for hvordan vi i praksis gjør det har de ikke noe med/finne ut.. (eller noe)

andre han kjenner gjør dette, og de hadde fått svar på at det ikke var ulovlig....

noen andre her som gjør det slik?

eller har kommentar, er det t.svindel??

han har lagt meg for hat for evig og alltid nå, og jeg er det verste menneske som finnes på jord. sier jeg er ondt menneske. Og ikke tenker på menneske i det hele tatt...

han sa "du hindrer meg i å leve videre nå" eller noe, fordi han ikke får de pengene han kunne fått...

han sier ikke jeg tenker på barnas beste, siden jeg "takker nei til de pengene".......

så dette går nok til retten, og det kommer til å bli et hat forhold mellom oss, ingen samarbeid, kommunikasjon (noe jeg forsåvidt er vant med...)

men det er jo kun ungene det går ut over....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde jeg vært deg hadde jeg stått på mitt. for du har alt å tape. hva skjer om 3 år om han vil ha 50/50? eller om ha flytter?

Skrevet

50/50 betyr at ingen av dere får noe ekstra..man er ikke aleneforelder da;-)

Skrevet

om de har 2 barn og har 1 40/60 vær så blir det sånn at begge får. man kan da praktisere 50/50. mange som gjør det. vet at nav anbefaller det for noen også. men da kan jo far flytte av gårde med det ene barnet og mor med det andre

Skrevet

han mener at på det på papiret skal stå at vi har en unge hver... skal vist være noe at de er sammen / med den andre av foreldrene og, men jeg vet ikke hvordan han hadde tenkt hvordan det skulle være...

han sier vi får så mye da, og at han da vil være med å betale meg mer....

går vi på annenhver helg + 1 dag i uken (/eller 2), er jeg sikker på han kommer til å true med å ikke betale meg noe....

han kommer jo med

"herregud stoler du ikke på meg nå"... osv...

vel jeg gjør jo det, men i krig og kjærlighet....

en ser jo hvordan denne saken har utviklet seg.

ved bruddet var det jo helt klart at vi skulle ha annenhver helg + 1 dag i uken, det var jeg som hadde mest kontakten med barna og osv

det er jeg som har vært mest med dem hele tiden.

Også på det spørsmålet - om hvem som har hatt hovedansvaret, klarte han å si ham selv.

Det er ingen tvil hvem det har vært, det vet alle!!!!

Skrevet

Den ene forelderen får ordinær barnetrygd som eneste støtte fra staten dersom man har 50/50. Så det er ikke noe økonomisk å hente der kan du hilse å si :) Og det hadde vært trygdesvindel dersom dere hadde fått pengene, selv om samværet var noe helt anna.

Jeg og barnefar har ingen kontrakt på hvordan samværet skal være, men det har vært anna hver uke fra ons-søn frem til nå og regner med at det fortsetter slik. Vi samarbeider godt og det er ingen problem å bytte helger innimellom dersom den ene skal noe spesielt.

Siden dere tydeligvis ikke har en god tone dere i mellom, så ville jeg absolutt hatt det skriftlig hvordan samværet skal være. Så slipper dere å fortsette å krangle om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...