Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Jeg var i byen idag å handlet. Så plutselig fikk jeg noen kraftige "tak" i magen, måtte bare hale meg ut av butikken for å finne en vegg å lene meg mot. det var skikkelig vondt og jeg prøvde desperat å finne en benk, og fant en trapp som jeg halvveis lå i å pustet å peset. vurderte å ringe føden, men så begynte det å gi seg. satt til det gikk over, inn på ny butikk, så skjedde det samme. 15-20 min mellom hver gang. skikkelig kraftig.. da ringte jeg typen min, han skulle komme å hente meg. når han kom, en time etterpå(MYE kø, så har det gitt seg og nå har jeg ikke kjent sånne "tak" lenger.. det var skikkelig vondt, og kan ikke ebskrive smertene, men har iallefall ikke kjent d før. var spent på om jeg hadde blødd når jeg kom hjem, men det har jeg ikke.. så for meg fødsel nå jeg... uke 32+1 idag. Hva kan dette være?? maserier, hvordan er det? vokser livmoren i denne perioden? kan det være det? skal heldgvis til jordmor på kontroll imorgen, men håper dere kan svare også.. han er foresten veldig aktiv inni magen nå..
sydilla Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Det kan høres ut som rier ja. Håper det har gitt seg :-) Hvis du får det igjen syns jeg absolutt du skal kontakte føden, det kan være at det påvirker livmorhalsen og da er det viktig at de kommer igang med forebyggende behandling (stoppe riene og sette modningssprøyter slik at babyen blir klar til å komme hvis det skulle skje) Du bør helt klart nevne dette for jormor i morgen slik at hun kan vurdere om det er nødvendig å sjekke om dette har påvirket livmorhalsen din :-) At han er aktiv inni magen er der helt normalt og et bra tegn - det viser at han responderer på omgivelsene!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Da må du ta det med ro og stresse ned. Jeg hadde det sånn på Oslo turen og måtte bare gi meg.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 det har heldigvis gitt seg.. jeg trodde seriøst ei stund at fødseln skulle begynne.. visste ikke helt hva jeg skulle gjøre der jeg satt itrappa på oslo city. nå når jeg tenker meg om hadde jeg skikkelig vondt i korsryggen igår kveld, og det har jeg aldri hatt før, så jeg begynner nesten å lure om det har en sammenheng.. litt skummelt dette, men nå har det jo gått over. Skal nevne det for jordmora imorgen ja.. Hadde egentlig tenkt meg tilbake til byen for å gjøre ferdig de forbanna julegavene, men kanskje jeg skal bare ta det med ro heller.. tusen takk for svar!!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 jeg klarte ikke helt å slå dette fra meg. Burde jeg ha ringt føden? kjenner ikke sammentrekningene/takene eller noe.. jeg har jo time til jordmor imorgen, kan jo vente.. bare klarte ikke å tenke på annet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå