Gå til innhold

Noen fler som bruker innsovningstabletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har slitt svært mye med egen søvn siste 3 ukene. Har normalt sett veldig godt sovehjerte, men for tiden klarer jeg knapt å sovne. Gikk 3 døgn hvor jeg totalt sov 6-7 timer. Ble totalt satt ut, og bare gråt og gråt. Trodde nesten jeg skulle klikke..

Har fått innsovningstabletter fra legen, og det hjelper litt, men ville høre om andre har erfaring med dette. Hvor lang tid brukte dere pillene? Gikk det greit å slutte med dem?

Tror jeg går på en sykisk smell om jeg ikke får sovet noe.

PS! Baby sover godt. Hun er 9 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk på innsovningstabletter, har sluttet nå. Tror jeg tok tabletter i ca 1 måned +/-. Begynte da mini var ca 1 mnd, da hadde jeg i snitt sovet 2-3 timer pr døgn hele den måneden (ikke sammenhengende). Var vel på vei inn i en depresjon. Det å få sove hjalp mye, men måtte opp i styrke før jeg fikk sovet nok. Pappan tok mini om natten på et annet rom og ga han flaske (vekslet fint mellom flaske/pupp). Mini er nå 6 mnd, og jeg har det kjempekos med han. Begge to sover nå godt, uten hjelp!

Skrevet

Takk for svar. Det var oppløftende å høre. Hva var grunnen til at du ikke fikk sove?

HI

Skrevet

Litt vanskelig å beskrive hvorfor. Selv om mini var rolig og sov greit (skulle ha mat ca hver 3.time), klarte ikke jeg sove likevel. Når jeg la meg lå jeg bare våken og tankene kvernet rundt i hodet, alt mulig. Tror mammarollen ble overveldende. Av og til tenkte jeg at "nå sovner jeg snart", og da gikk det kribling gjennom kroppen, og vips var jeg like våken igjen. Etterhvert ble jeg stresset, for jeg visste at nå er det kortere tid til mini skal ha mat. Og slik gikk natten.

Noe som også gjorde at jeg var i begynnende depresjon, var jo at jeg fikk forferdelig mange lange timer å tenke på nattestid.

Var kjemperedd en stund for at det skulle utvikle seg, men mer søvn hjalp for meg. Men det tok da en god stund før jeg turde slutte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...