MC81 Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Er i dag 34 + 5, og den siste uken har de stoppet fødsel to ganger. Vet at de ikke kommer til å gjøre det mere hvis det skulle starte igjen. Livmorhalsen er ikke lang nok til å klare så mange flere "gode " rier som de kaller det. Begynner nå å kjenne murringen igjen og stikkingen nedover, så jeg tror vel at det antageligvis vil begynne igjen om ikke så mnage dagene. Men er det noen som vet hva jeg kan forvente av en baby nå? Er det slik at det må være noe galt med han? eller kan alt være i orden, bare at han ikke er så stor som ved fullgått`? Har hatt mange UL og veksten er bra, er vel regnet til å være ca 2500 kg nå! Noen som vet?
Galskapens overhode Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Jenta mi er født 34+0.. Hun har ikke hatt noen problemer..Lå i kuvøse første natten pga problemer med å holde kroppstemperaturen, Pustet fint og spiste selv fra dag 3. Litt umoden sugerefleks, men det kom seg fort.. Allerede 7 dager etter fødsel fikk vi reise hjem. Nå er tulla 4 år, større enn alle jenter på samme alder og har ikke vist noe tegn til senskader i det hele tatt..
M*A*S*H* Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 En baby som blir født i uke 34 fungerer oftest svært fint. De sliter mer med å lære seg å suge så noen dager ekstra på barsel er ikke uvanlig. Leveren er også oftere umoden, babyen har da gulsot og må ligge litt i sånn lyskasse. Det hender også de overvåkes litt på nyfødtavdelingen - men oppsummert klarer disse barna seg oftest veldig fint! Lykke til - dette går nok fint!
sydilla Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 hei! har selv blitt stoppet i uke 31 denne uka og snakket lenge med en kamerat som jobber på nyfødtintensiven. Han sier at barn som fødes i uke 31 og utover, klarer seg som regel veldig bra. Hos meg har de sagt at de ikke kommer til å forhindre fødsel med annet en å prøve tablettene, drypp er ikke aktuelt, og de sier jo noe om at dette ikke er så risikofylt. Og du har jo kommet 3 uker lengre en meg :-) Han sa videre at utfordringen til de som blir født tidlig men med ferdig modnede lunger (noe de har i uke 34 og etter lungebehandling hvis det skjer før) er at de kanskje trenger litt pustehjelp av en CPAP (liten dings som blåser luft ned i lungene) i starten og så trenger de ofte hjelp til å holde varmen siden de er tynne og hjelp til å få i seg næring. Han sa til meg at dersom jeg fødte nå og alt gikk greit kunne vi kanskje få ham med hjem i løpet av 2 - 3 uker, dvs. i uke 34. Men her på sykehuset i Stavanger har de en ordning som gjør at vi får reise hjem selv om babyen ikke klarer å spise selv, det vil jo variere fra sykehus til sykehus. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå