Gå til innhold

Huff! Gir alle dere andre tran???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er 2 mnd og ikke begynnt med dette...

Tran ER jo såååå ekkelt!!

Hvordan gir dere tranen i så fall???

Og hvordan virker disse D-vitamin dråpene??

Gir MME, kan jeg ha tran eller dråper oppi flasken???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gir lillegutt 2,5 ml på sprøyte. sprøyter inn litt og litt så det går ganske greit. tar det før vask på kvelden slik at vi får vasket bort lukta... :) hehe.

men må innrømme at det har vært noen dager vi ikke har tatt det, men det har vært for vi har glemt det:) hehe.

Skrevet

sprøyte??

skjønner uten noen spiss ja!!!

men sånn i plastikk du kjøper på apoteket??

bare vasker mellom hver gang liksom??

Skrevet

Jeg gir ingenting jeg, hverken tran eller dråper... Har 3 sunne friske unger forde..

Skrevet

tran lukter og smaker vondt, men det er jo sunt da... selv om jeg ikke tror man automatisk får dårligere helse dersom man ikke drikker det. det er ditt valg å velge bort tran, men i norge der vi får så lite sollys om vinteren anbefales det jo å gi d-vitamintilskudd til barna. dette med d-vitamin blir jo sett på som så viktig at man tilsetter det i melken (ekstra-lett melken), dessuten mener jeg å ha lest at omega-3 tilskudd er bra for hjernen, blant annet at det brukes til å behandle adferdsforstyrrelser.

Skrevet

jeg putter forresten tran/dråper i mme-flasken.

Skrevet

Gir d vitamindråper i mme hans, tran orker jeg ikke prøve å tving i han engang.

Skrevet

Bruker noe som heter eskimo som jeg kjøpte på helsekost. Tuttifrutti smak, syns den lukter mer enn den smaker, men er greit det, så lenge jeg slipper tran lukten.

Skrevet

Nope, null tran her. Får dråper når jeg kommer på det.....og det blir sjeldnere og sjeldnere gitt. Fy meg =(

Skrevet

Jeg gir ikke tran, synes det er ekkelt selv...

Jeg begynte med D-dråper. Han får MME og på pakken står det at en ikke trenger å gi annet kosttilskudd. Så jeg spurte flere HS og legen, og alle svarer forskjellig. "bare gi dråper" / "nei dråper trenger du ikke gi, kroppen må jobbe med å skille ut overskuddet om den får for mye".

Først sluttet jeg med d-dråpene, men nå har jeg begynt å gi litt igjen. Han er snart 4 mnd nå.

Skrevet

Gir tran med sprøyte.

Vasker og koker dem etterpå.

Noen ganger spytter han ut endel, men noen dager får han i seg alt ( som i dag).

Lukta venner man seg til. Syns faktisk ikke det er så ille lenger.

Skrevet

Du trenger jo ikke tenke så mye på det. Jeg ga ikke til jenta mi før hun var rundt 6 mnd, nå går det ned, det gjorde det ikke før. Venninna mi (som forøvrig er sykepleier, mor til 3 og helsefrik, veldig nøye på økologisk mat, riktig mat osv.) gir IKKE tran til sine, rett og slett fordi de siste årene har det lekker mye dritt ut i vannet, dette påvirker fisken og SÆRDELES leveren (der alt passeres og spaltes) og det er mye kjemikalier/tungemetaller osv. i leveren = i tranen. Og så er det vel egentlig bare i Norge det er et veldig hysteri med tran... så lenge ungen får fisk 1-2 ganger i uka og ellers sunt og godt kosthold, så tror jeg ikke det er farlig å ikke gi. Fikk aldr tran som liten jeg og er ikke spesielt mye verre enn andre folk. Å blande det med mat/drikke ville jeg HVERTFALL ikke gjort. Tenk på at dere selv ikke liker tran men hele flaska til ungen skal smake det. Stakkars.

Hilsen en som drikker tran av flaska selv... fordi jeg syns det er godt!!!

Skrevet

Jeg begynte friskt med tran men det skled helt ut, umulig aa huske. Naa gir jeg d-draaper, og jammen har jeg ikke begynt aa glemme det ogsaa... grrrr..... faar gaa og gi det naa, takk for paaminnelsen!

Skrevet

jeg gir heller ingenting..da mine to eldste var baby var det ingenting snakk om dette med tran,mens nå er det ikke måte på hva vi må gi ungene våre..så dere at den forskningen som er gjort ang tran? at de skulle forske å finne ut hvor sun trant var,åsså viste det seg det helt motsatte! at de kunne dokumentere at de som hadde fådd tran som barn var mer utsatt for osteoporose(benskjørhet)..de var vist blidd veldig overrasket,for tran er jo sunt;)

Skrevet

Vi gir heller ingen ting, er bare hyl og skrik når vi prøver. Det går nok bra for det:)

Skrevet

Aurora har fått tran fra hun var 8 uker. Vi begynte med å gi litt på en skje og nå gliser hun og gaper velvillig når vi kommer med skjea!

Vi gir det etter grøten, før kveldsstellet!

Skrevet

Gav ikke tran til min første fordi eg hata det selv....

Nå 8 år senere, gir jeg tran til nestemann, enda jeg ikke liker det selv. Har funnet ut hvor kjempesunt og viktig det er, spiser omega 3 også i tillegg.

Har du prøvd D-vitamin dråper istedet? Det er D-vitaminet som er viktigst at barnet får (og det finnes jo i tran).

Skrevet

på tekst-TV i går fortalte de om en undersøkelse som viste at det var 50% STØRRE sjanse for å få benskjørhet hvis man hadde fått tran som liten.

skjønner ikkeno jeg ....

Skrevet

uff, jeg er også dårlig på det med tran.. får det liksom ikke inn i rutinene her... men spurte legen om det med d-dråper.. det var ok det sa han, men bor man i nærheten av sverige bør man reise over grensen å kjøpe dråper der.. der har de nemlig A-D dråper.. og det var visst enda litt bedre! Så når jeg husker det får lillegutt her det... Den kan stå i romtempratur, så litt enklere å ha der man ammer liksom..

Skrevet

Jeg gir d-vitamin dråper. Har en gulpe-baby, så vurderte ikke tran engang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...