Gå til innhold

Hvor lenge i bilstol, 3mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært forsiktige med å kjøre for mye bil med det lille gullet vårt i bilstol, siden det ikke skal være bra for ryggen. Men, jeg har egentlig ikke sett noen "regel" om dette, så jeg lurte på om det er noen som vet hva som anbefales?

Han er nå tre måneder, så da må det vel gå an å kjøre litt lengre strekninger med ham?

Skal reise hjem til besteforeldre i jula, og lurer derfor på hvor ofte vi må legge inn pauser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mine foreldre bor 1,5 time unna oss så når vi skal dra med gullet så legger vi inn pauser... Kjører ca 30 min også pause på 5 mi hvor jeg tar han opp og sånn... Han er mindre enn din baby da, men vi har gjort dette siden han ble født. men la selvsagt da inn flere pauser:)

Legger også en myk dyne under slik at det blir mykere når han sitter der...

Skrevet

Hvor lenge skal du legge inn disse pausene? Synes det er ofte...

..Også nysgjerrig på hva andre gjør...

"Dytter"

Skrevet

Her jeg bor har kommunen egen trafikkavdelingen og vi vår barselgruppe har hatt besøk derfrra og de sa at nå var de tmer vanlig å gå bort fra noen 15, 30 osv minutts regler når det gjaldt bilstol. Babyen vil si fra når den er lei. Derfor sa de også at det var ikke var nødvendig å vekke barn for å la dem få en pause. Vi har f.eks kjørt 4,5 time i strekk med en 4 mnd i bilstolen som sov. Men etter det tok vi pauser når han var lei. Til sammen tok vår reise 8 timer mot normalt 6 timer. Poenget er mer at det er ikke bra å "bo" i bilstolen hver dag. Men min helsesøster og barnelegen her sier også at er barn forkjølet så kan man la dem sove hele natten i bilstolen.

Skrevet

Vi har kjørt denne strekningen 6 ganger og første gang når sønnen vår var 6 uker. Litt skriking ble det, men da viste han tydelig at det var på tide med en pause. Eegentlig bra at han er vant til å sovne i bile, for det kunne blitt veldig slirsomt hvis han var våken det meste av tiden, så vi kjører mange småturer også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...