Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Mia er ikke helt i form. I natt la jeg meg aldri for å sove, hun bare sutret og skrek om hverandre (det startet kl 23, før det sov hun bra), hadde feber på 38,9 og jeg tok av henne pysj og dyne. Bysset og trøstet i timesvis og ga til slutt paracet. Jeg satt i sofaen og ventet på at hun skulle våkne igjen (hun hadde bare små intervaller med søvn), så må jeg ha sovnet for jeg våknet etter halvannen time kl 04 og løp inn til en iskald jente. Da var tempen på 35 og jeg ble helt satt ut. Fikk i henne varmen igjen men nå er den tilbake til rundt 39. Jeg lurer på om det er normalt at temperaturen svinger så voldsomt, eller om jeg (her sliter jeg med forferdelig samvittighet) faktisk har kjølt henne ned alt for mye. Er det farlig? Føler meg sånn omtrent som verdens verste mamma i dag.
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Hei! Uff, det er forferdelig å ha syke barn, og jeg deler følelsen med uro og forferdelse. Men du er faktisk verdens beste mamma for Mia!!! Ikke la noen samvittighet få fortelle deg noe annet. Du har gjort alt rett, avkjølt henne og latt kroppen få ned temperaturen selv. Hadde hun blitt for kald så hadde hun begynt å sutre før den tid, så du trenger ikke bekymre deg for det.. Det er faktisk vanlig at kroppstemperaturen blir litt lavere enn normalen når du avkjøler, så jeg er sikker på at du ikke har gjort henne noen skade. Håper snuppa blir raskt frisk igjen, og at du igjen kan sove natten gjennom. Husk å ta vare på deg selv mens hun er syk, så du ikke ender opp som sengeliggende selv...
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2007 Åh det var godt å høre, takk for svar! Jeg visste ikke at det var vanlig, det er ikke alltid greit å vite hva man skal gjøre med disse små. Man blir jo så bekymret! Men da kan jeg slappe av litt, håper hun får sove snart så jeg kan stjele en time på sofaen også. Nå er det to overtrøtte og grinete jenter her ;-)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Uff da, skjønner godt at du ble skremt da ja! Ikkeno gøy sånt! Men du er iallefall ingen slem eller dårlig mamma!! Synes du er superflink jeg!! Hvordan er formen til Mia nå i kveld? Håper dere får begge slappet masse av og at Mia snart er frisk og rask igjen
Millapril Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Huff, stakkars både deg og Mia. Ikke moro med feber. Opplevde faktisk det samme da Erica hadde feber. Ble jo litt redd da temp sank så mye, men hun var heldigvis i godt humør hele veien, så jeg ble ikke helt hysterisk. Håper virkelig det går over snart. Og at du får en god natt søvn igjen, det er så slitsom å være trøtt og ha syk baby! Hold ut. Sender over trøsteklemmer her i fra.
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 Ja god bedring og håper denne natten blir bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå