Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Min sitter potte, vil det selv. Har gjort det siden hun var 7 mnd. Sier klart i fra når hun må og blir sinna dersom hun ikke får gå på do. Hater visst å bæsje bleie. Er bare 9 mnd gammel. Var visst vanlig før i tiden, jeg gjorde det selv da jeg var så lita. Nå skal man visst ikke sitte potte før en er 2-3 år... merkelig, det der..
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Gutten min sitter på potte. Han er så hard i magen, så det hjelper han å sitte der. Han er 9 mnd. Begynte vel når han var ca. 8 mnd. Han stortrives på potta=)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Er det ikke genialt med potte når de er harde i magen Mye letter å få det ut, tror jeg. Det var sånn vi også begynte. Nå bruker vi potte 2-3 ganger om dagen, også når det bare skal tisses..
dårlig ånde Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 jeg er også interessert i å begynne med tidlig pottetrening - og da må jeg spørre dere som har fått det til, hvordan begynte dere? plasserte babyen der til faste tider?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Jeg begynte når jeg så henne presse og ikke fikk til å bæsje. Da ble hun satt på potte. Hun likte det, og nå lager hun alltid samme lyd når hun må på do. HI
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 Jeg, ikke HI, setter gutten min der når jeg ser han begynner å trykke. Eller jeg setter han der etter han har spist, for da vet jeg at han må bæsje ganske snart. Det tok ikke lange tiden før han skjønte hva han skulle gjør der hvertfall. Han bæsjet første gang han satt der. Tror kanskje de syns det er mer ekkelt/rart jo gamlere dem blir (kommer selvfølgelig an på). Nå sitter han til han er ferdig, å da strekker han hendene opp. Er han ferdig, så vil han ikke sitte der mer. Men han må ha noe å holde på med mens han sitter der, holde han opptatt med noe annet. Han leker med kremtube eller en leke eller noe sånt. Eneste som er viktig er jo at dem sitter selv. Å hvis du ser at h*n ikke trives der, så burde man vente en stund før man prøver igjen tror jeg. Sånn at dem ikke blir redd for potta.. Lykke til=)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #7 Skrevet 13. desember 2007 Jeg må bare legge til at jeg gjør det ikke for at han skal slutte tidlig med bleier. Det er evt. bare en bonus.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #8 Skrevet 13. desember 2007 enig, de slutter ikke før de er klare uansett.. hi
Prish Skrevet 13. desember 2007 #9 Skrevet 13. desember 2007 Her bæsjes det på potta hver dag og hun er snart 9 mnd. Hun koser seg på potta. Liker ikke å bæsje i bleien. Det hele startet med at hun bæsjet hver gang jeg tok av bleien etterhvert satte jeg henne på do når hun var hard i magen. Kan nok ikke forvente bleie-slutt enda, men er deilig å slippe bæsjebleiene ;o)
bobleplast og Amélie Amelusk Skrevet 13. desember 2007 #10 Skrevet 13. desember 2007 Vesla mi stortriver på potta si, men er ennå skeptisk til å bæsje der. Hun tisser ofte flere ganger om dagen på potta. Forventer ikke bleieslutt, men det er bra for utslettene:) Jenta mi er 9 mnd:)
Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 13. desember 2007 #11 Skrevet 13. desember 2007 Gutten min har ikke bæsjet i bleien siden han var 6 mnd. Da begynte han å smake på litt grøt og frukt, så bæjen fikk en annen lukt og konsistens. Det er greit og begynne med potte når man introdiserer grøt.
Lovehearts Skrevet 13. desember 2007 #12 Skrevet 13. desember 2007 Bare ett lite spørsmål.... Kan deres små sitte alene da? Madelen er 8 mnd. og tipper etter hvert når hun sitter.... Kan hun likevel bruke potte?!
Prish Skrevet 14. desember 2007 #13 Skrevet 14. desember 2007 Jenta mi satt da hun var 5 mnd, så det var ikke noe problem. Du kan jo sitte bak henne og støtte henne. Hun behøver jo ikke sitte på potta i timesvis, bare venne seg til litt hver dag... Er godt når de slipper og bæsje i bleien. Aldri såre romper eller drit oppover ryggen. Godt for både foreldre og barn. Lykke til;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå